۳۰۰ شرکت دولتی به دلیل زیانده بودن امکان واگذاری ندارند

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: این سازمان از مدت‌ها قبل به دنبال بررسی چالش‌های موجود در واگذاری شرکت‌های دولتی بود و پس از تلاش‌های انجام شده به نتایج خوبی در این زمینه دست پیدا کردیم.

به گزارش بیداربورس، حسین قربان زاده در نشست خبری نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در ایران، اظهار کرد: یکی از درخواست‌های بنده در نخستین روزهای فعالیتم این بود که بتوانم نسبت به واگذاری‌ها گذشته اشراف داشته باشم و اقدام به بررسی پرونده‌های واگذاری‌ها کنم.  

وی افزود: پرونده‌های واگذاری به حدی پرحجم و تعداد آنها زیاد است که به‌راحتی امکان بررسی آنها وجود نداشت، اما بااین‌حال جلسات متعددی برای پرونده‌خوانی برگزار کردیم و مدیران مربوطه به واگذاری‌ها، مستنداتی را ارائه می‌کردند تا چالش‌ها آنها مشخص شود.

قربان زاده ادامه داد: آن جلسات به سند آماده‌ای در زمینه خصوص سازی با هدف مشخص ختم شد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی بیان کرد: بهبود کیفیت حکمرانی دارایی تجاری دولت موردتوجه بود و علاوه بر فهرست واگذاری‌ها، دارایی‌ها دولت برای مدیریت واگذاری‌ها مورد بررسی بوده است که نفس خصوصی‌سازی دیگر از این لحاظ اصالت ندارد.

وی گفت: بنگاه‌هایی که واگذار شده‌اند، ارزیابی شده تا هدف نهایی آنها مورد بررسی قرار بگیرد و تفاوت‌ها نسبت به زمانی که دولت مالکیت داشته با زمانی که واگذار شده است، مشخص شود.

قربان زاده تاکید کرد: در این زمان مشخص شد که نیاز به یک رویداد در سطح ملی و بین المللی داریم تا آنچه که در ٢٠ سال گذشته در حوزه خصوصی سازی و واگذاری ها انجام شده، تبیین شود و در ادامه به ارایه راهکارها بپردازیم.

رییس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: این رویداد کمک می‌کند تا سیاست‌گذاران اختلافات این حوزه را حل‌وفصل کنند و افرادی که مجری اجرای خصوصی‌سازی هستند، در این امر کمک کنند تا برداشت واحدی از این موضوع داشته باشیم.

وی گفت: سهام باقیمانده دولت در حدود ٣٠٠ شرکت است که به دلیل زیان‌ده بودن بخشی از آن‌ها، امکان واگذاری فراهم نیست و توانایی واگذاری این شرکت‌ها وجود ندارد.

قربان زاده ادامه داد: همچنین امسال در راستای واگذاری بخشی دیگری از سهام باقیمانده دولت برنامه را داریم که در نخستین جلسه هیات واگذاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 16930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =