چه سهم‌هایی فردا با اصلاح روبه‌رو میشوند

یک تحلیل‌گر بازار پیش‌بینی کرد: در حال که امروز شاخص‌سازها زمینه شکست مقاومت شاخص را فراهم کردند، به نظر میرسد فردا روز مهمی برای شاخص باشد.

#بازار_امروز

سهم‌های شاخص‌ساز مقاومت را شکستند

حجت ستاری، تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با بیداربورس دررابطه با روند بازارسرمایه بیان کرد: در بازار امروز شاهد افزایش عرضه‌ها با نزدیک شدن شاخص کل به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بودیم.

وی ادامه داد: البته این افزایش عرضه به خصوص در ساعات پایانی معاملات را میتوان امری طبیعی به جساب آورد، کمااینکه در صنایع متاثر از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از جمله صنعت غذایی این افزایش عرضه پررنگ‌تر هم اتفاق افتاد.

به عقیده این کارشناس بازار با نزدیک شدن شاخص به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی شاهد حرکت محتاطانه‌تر خریداران بودیم اما سرانجام بازار با کمک سهم‌های شاخص‌ساز توانست مقاومت را بشکند.

#بازار_فردا

اصلاح سهام رشد کرده

ستاری درخصوص پیش‌بینی بازار فردا گفت: به نظر میرسد، فردا در سهامی که  طی این مدت رشد خوبی را تجربه کرده‌اند اصلاحاتی خواهیم داشت چرا که برخی از این سهم‌ها به خصوص در صنعت روغن، شرکت سیمرغ و سپید اخیرا شفاف سازی‌هایی منتشر کرده‌ بودند که مورد انتظار بازار نبوده و احتمالا با واکنش بازار به صورت افزایش عرضه‌ها روبه‌رو خواهند شد.

وی در راستای پیشبینی روند #شاخص_هموزن گفت: در روزهای آتی شاخص ‌هموزن احتمالا بااصلاح همراه خواهد بود.

به گفته این تحلیلگر بازار، آینده شاخص به نرخ دلار جهانی و داخلی و اتفاقات برجام گره خورده، از این رو انتظار می‌رود بازار در یک دوره ۱۰ روزه درجا زده، کف‌سازی کند سپس می بایست با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی شرایط را رصد نمود.

#صنعت_پرپتانسیل

درخشانی صنعت دارو

ستاری با بیان اینکه صنعت دارو صنعت پرپتانسیلی است، اضافه کرد: فعلا ارز ۴۲۰۰ تومانی در این صنعت حذف نشده اما با حذف این ارز شرکت‌های دارویی افزایش نرخ خواهند گرفت. این در حالی است که در همین شرایط میزان افزایش مبلغ فروش شرکت‌های پخش دارو (دتوزیع و هجرت) دوبرابر شده و به نظر میرسد از عدد ریالی سود بالایی برخوردار خواهند شد.

رشد سیمان زیر سایه نهضت ملی مسکن

ستاری صنعت سیمان را از دیگر صنایع پرپتانسیل دانست و بیان کرد: این صنعت به دلیل افزایش ساخت مسکن در این روزها از جمله طرح نهضت ملی مسکن رشد خوبی خواهند داشت و از سویی قطعی برق در تابستان موجب رقابتی شدن نرخ سیمان در بورس کالا خواهد شد.

کاشی‌های جامانده از صعود

وی همچنین صنعت کاشی را از صنایعی دانست که به دلیل جاماندن از رشد و گرفتن افزایش نرخ صنعت پرپتانسیلی محسوب می‌شود.

این کارشناس بازارسرمایه در پایان گفت‌وگوی خود با بیداربورس متذکر شد: صنایعی که هنوز افزایش نرخ نداده‌اند مانند صنعت لوازم خانگی در آینده قابلیت رشد خواهند داشت.

کد خبر 16943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =