مزایایی که عرضه خودرو در بورس کالا دارد

معاملات خودرو در بورس کالا در حالی چهارشنبه هفته گذشته انجام شد که رصد بازار نشان می‌دهد عرضه خودرو در بورس کالا نسبت به بازار آزاد، مزیت های قابل اعتنایی دارد.

به گزارش بیدار بورس،  محمد نوروزپور، سرپرست مدیریت تسویه و پایاپای بورس کالا با بیان اینکه روز چهارشنبه جمعا ۱۰۳ دستگاه فروش کارا دو کابین و کارا تک کابین در بورس کالا فروش رفت، اظهار کرد: ۴۵ کارای تک کابین به قیمت ۲۹۱ میلیون تومان و ۵۸ کارای دوکابین به قیمت ۳۰۱ میلیون تومان در بورس کالا به فروش رفت. به طور کلی میزان عرضه بیشتر از تقاضا بود.

وی درباره این پرسش که اختلاف قیمت خودروی مذکور در بازار آزاد با بورس کالا چقدر بود؟ گفت: قیمتی که در بورس کالا معامله شد، بدون مالیات بر ارزش افزوده و آپشن های دیگر است اما میتوان گفت قیمت در بورس کالا حدود ۱۰ میلیون تومان نسبت به بازار آزاد کمتر بود.

سرپرست مدیریت تسویه و پایاپای بورس کالا با تاکید اینکه خودرو در بستر بورس کالا به صورت ماهیانه عرضه میشود، گفت: کارا در قسمت خرید از مازاد بورس کالا است و متقاضیان شنبه هم میتوانند خرید کنند.

نوروزپور درباره اینکه چه خودروهای دیگری قرار است در بورس کالا عرضه شوند، عنوان کرد: سایر خودروهای گروه بهمن مانند فیدیلیتی و دیگنیتی و همچنین چند خودرو از کرمان خودرو نیز در بورس کالا پذیرش شده است.

نحوه خرید خودرو از بورس کالا

روز چهارشنبه خودروی کارای تک کابین با قیمت پایه حدود ۲۹۱ میلیون تومان و خودروی کارای دوکابین با قیمت پایه حدود ۳۰۱ میلیون تومان معامله شد.  

برای اینکه مشتریان در حراج و خرید خودرو در بورس کالا حضور یابند، آنان باید در بورس کالا کد بگیرند که به هر دو صورت مراجعه حضوری و الکترونیکی این امکان فراهم شده است.  

در روش حضوری، مشتری به یکی از کارگزاران بورس (دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار) مراجعه و مدارک و فرم‌های مورد نیاز را تکمیل می‌کند. پس از بررسی مدارک توسط بورس کالا، کد مشتری صادر می‌شود.  

در روش الکترونیکی، مشتری دارای کد سجام با مراجعه به سامانه آنلاین کارگزاران بورس، کدملی خود را وارد و پیامک دریافتی از سامانه سجام را که حاوی رمز است، دریافت می‌کند.  

با وارد کردن رمز دریافتی، اطلاعات مشتری از سامانه سجام فراخوانی شده و در اختیار بورس کالا قرار می‌گیرد و با توجه به انجام احراز هویت در مراحل ثبت‌نام سجام، کد مشتری توسط بورس کالا صادر می‌شود.  

برای انجام معامله، مشتریان باید دارای حساب وکالتی متعلق به خود باشند که خدمت حساب وکالتی از طریق اکثر بانک‌ها به مشتریان ارائه می‌شود.  

در این زمینه، تمام وجه معامله باید در حساب وکالتی موجود باشد تا در زمان انجام معامله این مبلغ بلوکه شود و پس از انجام معامله به حساب بورس کالا برای تسویه انتقال یابد.

حضور در جلسه معاملاتی صرفا از طریق کارگزاران بورسی انجام می‌شود. آدرس و شماره تماس شرکت های کارگزاری در سایت بورس کالا درج شده است.

کد خبر 17025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =