اختلاف نظر وزارت صنعت و اقتصاد در نحوه عرضه سهام سایپا و ایران خودرو

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: وزارت صنعت پیگیر عرضه سهام درونی سایپا و ایران خودرو بوده اما این فرایند باید با تجمیع سهم دولت و نهادهای غیردولتی در یک بلوک ارزنده، انجام شود.

به گزارش بیداربورس، حسین قربانزاده با بیان اینکه واگذاری سهام دولتی سایپا و ایران خودرو به ببخش خصوصی در حال پیگیری است به ایسنا، گفت : وزارت صنعت شدیدا پیگیر است که سهام درونی سایپا و ایران خودرو را ادغام کرده و به فروش برساند. سازمان خصوصی سازی هم اصرار دارد این فرایند باید با تجمیع سهم دولت و نهادهای غیردولتی در یک بلوک ارزنده، انجام شود تا خریدار انگیزه حضور در مزایده را داشته باشد.

وی ادامه داد: احتمالا طی هفته های آتی تفاهمی بین وزارت صنعت و وزارت اقتصاد و... رخ دهد و طی آن میزان سهام تودلی دولت و اصل سهام دولت در خودرو سازها مشخص شود. چند روز قبل هم نامه تغییر وثیقه شرکت سایپا زده شد و وزارت صنعت عملا" در راستای دستور رئیس جمهور برای جا به جایی وثایق اقدام کرد تا امکان واگذاری این شرکت ها فراهم شود. در این صورت ۱۷ و ۵ درصد سهام سایپا و ایران خودرو واگذار می شود اما سهام تودلی سایپا بیشتر است.

به گفته قربانی، آزادسازی سهام دولت در وثیقه بانک ها، اختصاص سهام درونی سایپا و ایران خودرو به بازپرداخت تسهیلات، اصلاحات و شفافیت مالی و تجمیع سهام صندوق بازنشستگی کشوری سهام درونی خودروسازها و سهام دولتی، سه شرط واگذاری خودروسازان است.

کد خبر 17031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =