جزییات تحقیق و تفحص از خودروسازان منتشر شد

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی در حال نگارش متن نهایی است، گفت: در این گزارش آمده که قطعه‌سازان خود در شرکت‌های خودروسازی سهامدار هستند.

به گزارش بیداربورس به نقل از فارس، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی مراحل نهایی خود را طی می‌کند و متن نهایی آن در حال نگارش است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت یک ماه تا یک ماه و نیم دیگر این گزارش در صحن مجلس قرائت شود و علت تاخیر تا سقف یک ماه و نیم تعطیلی دو هفته‌ای جلسات مجلس از هفتم خرداد است.

عضو هیات رییسه هیات تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی با اشاره به جزئیات گزارش تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی اظهار داشت: در این گزارش مواردی همچون انبار تعداد زیادی از خودروها، بحث نوبت‌دهی و ثبت‌نام‌ها و امثال آن اشاره شده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در این گزارش به آن اشاره شده سهامداری قعطه‌سازان در شرکت‌های خودروسازی است که قطعه‌سازان عملا خود بر امورات شرکت‌های خودروسازی تسلط دارند.

وی افزود: سهامداری قطعه‌سازان در شرکت‌های خودروسازی باعث می‌شود تا نظارت بر کیفیت خودروهای تولیدی به درستی انجام نشود و ما شاهد تولید خودروهای با کیفیت پایین باشیم.

یوسفی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تولید کنندگانی در حوزه قطعات خودرو در کشور داریم که قطعات مرغوبی را تولید می کنند اما با وجود تولیدات با کیفیتی که دارند به خاطر این که رانت ندارند و نتوانستند ارتباطات خاص با برخی ها داشته باشند از تولیدات آنها در صنعت خودروسازی کشور استفاده نمی شود.

عضو هیات رییسه مجلس اظهار داشت: یکی از مسائلی که در این گزارش به آن اشاره شده، تولید خودروهایی است که از ابتدا می‌دانستند که قطعاتش به صورت کامل تامین نشده است و همین مسأله باعث انبار خودروهای بسیار زیادی شده که نقص قطعه دارند.

یوسفی خاطرنشان کرد: در مورد ثبت‌نام و قرعه‌کشی به این شکل هم در گزارش نکاتی ذکر شده که نباید عرضه خودرو با این قیمت بالا و با این کیفیت پایین و آن هم به این سختی به مردم عرضه شود.

وی افزود: البته در کنار این موارد مسائلی همچون گرانی مواد اولیه، فولاد و افزایش حقوق نیروها نیز مزید بر علت شده تا قیمت خودرو افزایش پیدا کند.

کد خبر 17038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =