بدهکاران ۵۰۰ میلیاردی با بانک‌ها وارد مذاکره شدند

معاون وزیر اقتصاد از مذاکره برخی بدهکاران بیش از۵۰۰ میلیارد تومانی با بانک‌ها خبر داد و گفت: نسبت مانده مطالبات غیرجاری به مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات باید کاهش یابد.

به گزارش بیدار بورس، عباس حسینی با اشاره به انتشار فهرست تسهیلات و تعهدات کلان و مرتبط کلیه بانک‌ها از سوی بانک مرکزی، گفت: اطلاعات ابربدهکاران بانکی باید بطور کامل در دسترس عموم قرار گرفته و بصورت فصلی نیز به‌روزرسانی شود که انتظار می رود فهرست حداکثر تا پایان سال نهایی شود. 

وی افزود: اقدامات مختلفی در خصوص وصول مطالبات از بدهکاران انجام شده و برای نمونه می‌توان به دعاوی حقوقی و قضایی علیه بدهکار بدحساب، مطرح شدن موضوعات در کمیته فرادستگاهی در بانک مرکزی، تشکیل دادگاه برای برخی از بدهکاران بدحساب اشاره کرد. برخی بدهکاران دارای بدهی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای مذاکره با بانک‌ها وارد عمل شدند که تعیین تکلیف نهایی مبالغ تسویه شده اعلام خواهد شد.

حسینی ادامه داد: موسسات اعتباری مکلف شدند برنامه عملیاتی ۳ ساله وصول مطالبات غیر جاری به تفکیک نوع، زمان‌بندی و نحوه وصول را حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این راهبرد به وزارت اقتصاد تسلیم و نسبت به وصول مطالبات غیر جاری اقدام کنند. به‌طوری‌که نسبت مانده مطالبات غیر جاری به مانده تسهیلات اعطایی (NPL) بصورت پلکانی کاهش یابد. نسبت مطالبات غیرجاری بانک ها حدود ۶ تا ۷ درصد است.

کد خبر 17065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =