نتایج رویداد خصوصی‌سازی می‌تواند چراغ راه آینده باشد

رییس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه باید همکاری و تبادل نظر در حوزه واگذاری‌ها انجام شود، گفت: واگذاری و خصوصی‌سازی قصه پر غصه‌ای است و برای تحول در این مسیر نیاز به یک آسیب‌شناسی و نگاه جامع به گذشته است.

به گزارش بیدار بورس، حسین قربانزاده در نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی اظهار کرد: این رویداد بین‌المللی، تشخیص آسیب‌ها و کیفیت مداخله سیاست‌گذار در این فرایند و عملکرد خریداران است که امید می‌رود در نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان داخلی و خارجی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: نحوه واگذاری، فرآیند واگذاری و دلایل توفیق یا عدم توفیق همه شرکت‌هایی که طی ۲۰ سال گذشته واگذار شده‌اند (چه به‌صورت تلفیقی، چه به‌صورت گروهی و مدیریتی و چه به‌صورت کنترلی)، در این رویداد بررسی می‌شود و یک راهنما برای آینده مسیر واگذاری دارایی‌های دولت خواهد بود.

قربانزاده با بیان اینکه سند تحول دولت که توسط شخص رییس جمهوری ابلاغ شد، چراغ راه ما برای آغاز این مسیر بود، گفت: در این کشور به خیزش خلق ارزش نیاز داریم که اگر رخ ندهد، هیچ اتفاق دیگری نمی‌تواند ما را به سطحی از کارایی برساند که مطمئن باشیم در همه ارکان اقتصاد در مسیر درست حرکت می‌کنیم.

رییس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: هشت مرحله خصوصی‌سازی از انتخاب بنگاه، آماده‌سازی، ارزش‌گذاری، بازاریابی مناسب، نوع واگذاری که تفکیک مالکیت از مدیریت می‌تواند یکی از راهکارهای آن باشد، انعقاد قرارداد و حذف شروط تحمیلی به خریدار، نظارت درست و شایسته و حل‌وفصل درست اختلافات حقوقی نیاز به تحول دارد.

وی افزود: تمامی این ۸ مرحله نیاز به نظارت مناسب دارد که در این رویداد و در نمایشگاه به آنها خواهیم پرداخت و امیدواریم که این باعث تحولی در مسیر بهبود کیفیت دارایی‌های دولت باشد و در این مسیر علاوه بر شرکت‌ها حتماً دارایی‌های دیگری چه مشروع چه نامشروع و چه اموال غیرمنقول هم نیاز به پذیرش خیزش خلق ارزش دارد و مولدسازی طبیعی و شایسته شکل بگیرد.

قربانزاده با تشکر از گروه‌های مختلف که حامی برگزاری این رویداد بودند، گفت: این حمایت همه‌جانبه باعث می‌شود که دلگرمی برای دست‌اندرکاران هیئت واگذاری محقق شود، ما در این کشور به یک خیزش خلق ارزش نیازمندیم.

رییس سازمان خصوصی‌سازی اگر خیزش خلق ارزش و ثروت آفرینی اتفاق نیفتد، اعلام کرد: هیچ اتفاقی نمی‌تواند ما را به سدی از کارایی و بهره‌وری و حرکت برساند که مطمئن باشیم در همه اطراف اقتصاد ملی در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.

کد خبر 17070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =