اصلاح پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی راهی برای کوتاهی دست دلالان

اصلاح پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازارسرمایه تاثیر بسزایی خواهد داشت؛ به این صورت که با حمایت جدی از تولیدکنندگان، واریز مستقیم یارانه به دست آنها رسیده و در نهایت باعث رشد بازارسرمایه می‌شود.

به گزارش بیدار بورس، سید غنی نظری خانقاه نماینده مجلس؛ اگر تامین مالی به تولیدکنندگان تعلق نگیرد و در دست دلالان باشد، گردش پول نادرست انجام ‌شده و گرانی ایجاد خواهد شد. بنابراین، تحول اقتصادی باید با شفافیت کامل و در زمان مناسب اجرا شود تا منجر به ضرر مردم نشود.

این نماینده خانه ملت در این‌باره گفت: در تحول نظام اقتصادی که از طریق دولت سیزدهم مد نظر است، حذف پرداخت سوبسید در طول سال‌های اخیر مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: هدف دولت از انجام این اقدام این بود که یارانه پرداختی دولت برای خرید مایحتاج اصلی به مردم اختصاص داده شود؛ زیرا در مدل قبلی به طور کامل به دست مردم نمی‌رسید؛ یعنی رقمی بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به دست مردم نمی‌رسید و کم تر از ۴۰ درصد در اختیار آنها قرار می گرفت.

نظری خانقاه عنوان کرد: مابقی نصیب عده‌ای دلال می‌شد، اما با این کار دولت، اقدام مثبت رو به جلو انجام شده که در بازارسرمایه تاثیر بسزایی خواهد داشت؛ به این صورت که با حمایت جدی از تولیدکنندگان واریز مستقیم یارانه به دست آنها و در نهایت تقویت اساسی، رشد بازارسرمایه را خواهیم دید.

این نماینده مجلس بیان کرد: اگر تامین مالی در دست تولیدکنندگان قرار نگیرد و در دست دلالان باشد، گردش پول نادرست انجام می‌شود؛ و همین امر منجر به گرانی خواهد شد.

به گفته وی؛ این تحول اقتصادی باید با شفافیت کامل و در زمان مناسب اجرا می‌شد تا منجر به ضرر مردم نشود که دولت به درستی با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۱ تن به اجرای این قانون برای برون رفت از مشکلات ناشی از پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان گرفت.

کد خبر 17073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =