پیشتازی سیمان و سکه در بازار گواهی سپرده کالایی

معاملات بازار گواهی سپرده کالایی با پیشتازی سیمان و سکه در هفته پایانی اردیبهشت به کار خود پایان داد.

به گزارش بیدار بورس، حجم معاملات بازار گواهی سپرده کالایی در هفته پایانی اردیبهشت ۱۴۰۱ به ۲۳ میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا نزدیک شد. حجم و ارزش معاملات گواهی سپرده در هفته ای که گذشت نسبت به هفته منتهی به ۲۳ اردیبهشت از لحاظ حجم افزایش ۱۰.۶ درصدی و از لحاظ ارزش افزایش ۱۰.۸ درصدی را به ثبت رساند.

در جریان معاملات هفته ای که گذشت، معامله گران ۲۲ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۸۲ گواهی سپرده کالایی را به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان دست به دست کردند و سیمان از نظر حجم و سکه از نظر ارزش معاملات در صدر معاملات ایستاد.

در هفته گذشته، ۱۶ میلیون و ۶۹۸ هزار گواهی سپرده سیمان به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۶۷ میلیون ریال در حالی مورد معامله قرار گرفت که این حجم به تنهایی ۷۳ درصد از کل اوراق معامله شده در بازار را تشکیل می داد.

در نمادهای معاملاتی اوراق گواهی سپرده سکه طلا نیز یک میلیون و ۵۴۸ هزار ورقه بهادار مبتنی بر سکه طلا به ارزش حدود ۲۱۸ میلیارد و ۷۰۸ میلیون تومان خرید و فروش شد که این رقم ۴۹ درصد از کل ارزش معاملات را شامل شد. به این ترتیب، سکه طلا با ثبت این ارزش معاملاتی در جایگاه نخست معاملات قرار گرفت.

ارزش معامله ۳ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۷۶۷ گواهی سپرده زعفران نگین به رقم ۱۵۲ میلیارد تومان نزدیک شد و این دارایی پایه هم از نظر حجم و هم از نظر ارزش جایگاه دوم را به دست آورد. این دارایی پایه به ترتیب ۱۷ درصد از حجم و ۳۴ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد.

۸۰۰ هزار و ۲۱۶ گواهی سپرده شیشه نیز در این هفته دست به دست شد و ارزش آن به صورت تقریبی به رقم ۶۷ میلیارد و ۹۹۴ میلیون تومان رسید. دارایی پایه مذکور با این عملکرد معاملاتی توانست با کسب سهم ۱۵ درصدی از ارزش کل معاملات بعد از سکه و زعفران نگین مقام سوم را به دست آورد.

معامله گران ۱۹ هزار و ۱۵ گواهی سپرده برنج طارم را نیز به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومان خریدند.

در هفته ای که گذشت، ۷۱ گواهی سپرده زیره سبز و ۱۳ گواهی سپرده پسته نیز مورد معامله قرار گرفت که ارزش نزدیک به ۱۱ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان را در پی داشت.

کد خبر 17075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =