۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
پالایشی‌ها بورس را قرمز کردند؟

گزارش‌ پالایشی‌ها را می‌توان یکی از دلایل ریزش بازار دانست هرچند که هنوز گزارش حسابرسی شده این صنعت منتشر نشده و اعداد آن با حسابرسی نشده متفاوت خواهد بود.

#بازار_امروز
حسین غیاثی، کارشناس بازارسرمایه در خصوص ریزش اخیر بورس به بیداربورس گفت: گزارش‌ پالایشی‌ها را می‌توان یکی از دلایل ریزش بازار دانست هرچند که هنوز گزارش حسابرسی شده این صنعت منتشر نشده و اعداد آن با حسابرسی نشده متفاوت خواهد بود.
نور چشمی بورس منفی شد
او با بیان اینکه صنع پالایشی صنعت مبهمی است، اظهار کرد: این روزها صنعت فولاد صنعتی ارزنده محسوب می‌شود با این حال نباید از صنایع متاثر از ارز ۴۲۰۰ تومانی که در یک ماه اخیر مورد توجه بازار قرار داشته غافل بود.
وی ادامه داد: صنایع کوچک و متاثر از ارز ۴۲۰۰ تومانی هنگامی که درباره نرخ‌ها شفاف‌سازی کردند نرخ فروش و بهای تمام شده متفاوتی ارائه کردند و در همین راستا این روزها روند منفی در پیش گرفته‌اند.  
به عقیده این کارشناس بازارسرمایه شاخص بورس از لحاظ تکنیکالی این روزها باید اصلاح کند اما این اصلاح خیلی چشمگیر نخواهد بود.
غیاثی در رابطه با روند شاخص هم‌وزن نیز بیان کرد: سهم‌های کوچک اخیرا اصلاح خود را انجام داده‌اند، اما ممکن است در روزهای آتی کمی کاهش قیمت داشته باشند که این موضوع تاثیر خاصی بر شاخص کل نخواهد داشت. 
تا زمان تعیین تکلیف بازار صبر کنید   
او در توصیه‌ای به سهامدران متذکر شد: تازمانی که تکلیف بازار مشخص شود می‌توانیید درصدی از پرتفوی خود را استراتژی سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت را انتخاب کنید. 
رشد بورس حباب نیست
وی درباره شایعه‌ رشد حبابی بورس که این روزها زیاد شنیده می‌شود، گفت: اقبال بازار در یکی دو ماه اخیر سمت صنایع متاثر از ارز ۴۲۰۰ تومانی و کوچک بوده و رشد آن‌ها امری طبیعی است و در صنعت پالایشی نیز رشد ها متاثر از کرک اسپرد بوده است.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه تورم و رشد دلار از دلایل صعود این روزهای بازارسرمایه بوده است، افزود: با توجه به این موارد رشد بازار حبابی نیست و در روزهای آتی با تشکیل شدن مجامع و تقسیم سود بالا شرکت‌ها قیمت سهم‌ها می‌شکند. 
دست دولت در جیب سهامدران
او در خصوص رشد سهم پالایشگاهی‌ها بیان کرد: این صنعت ابهام زیادی دارد و افزایش قیمت‌های اخیر به دلیل افزایش کرک اسپردها بوده است اما چون گزارش این شرکت‌ها مدیریت شده است نمی‌توان سود دقیقی را به دست آورد. 
#بازار_فردا
غیاثی در خصوص پیشبینی بازار گفت: باتوجه به نزدیکی مجامع اصلاح خاصی در بازار نخواهیم داشت اما این روزها با نزدیکی به فصل تابستان و قطعی برق آینده برخی صنایع از جمله سیمان با ابهام روبه‌رو خواهد بود.  
#صنعت_پرپتانسیل
او در خصوص صنایع پرپتانسیل بیان کرد: در روزهای آتی صنایعی از جمله فولاد( فولاد مبارکه)، پتروشیمی(کرماشا و شیراز)، پالایشی(شبریز)، خودرو(سایپا)، غذایی(سپید، سیمرغ) و قندی(قیستو) پرپتانسیل خواهند بود.

کد خبر 17082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =