صعود طلا به بالاترین حد یک هفته اخیر

قیمت طلا امروز دوشنبه به بالاترین حد در بیش از یک هفته اخیر رسید، زیرا کاهش ارزش دلار به حمایت از شمش با قیمت دلار ادامه داد؛ اگرچه بازدهی بالاتر خزانه‌داری ایالات‌متحده مانع از رشد شد.

به گزارش بیداربورس، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ صبح با افزایش ۷.۵۰ درصدی به ۱۸۵۴ دلار و ۲۰ سنت رسید و در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۱۸۵۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد OANDA، گفت: هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا طلا در میان‌مدت طوفان را پشت سر گذاشته است یا اینکه در پاسخ به عقب‌نشینی مداوم دلار آمریکا در حال افزایش است، نظری نداده است.

شاخص دلار پس از اولین افت هفتگی خود در نزدیک به دو ماه گذشته، هفته را با کاهش قیمت‌ها آغاز کرد زیرا سرمایه‌گذاران شرط ‌بندی را بر روی سود بیشتر دلار ناشی از افزایش نرخ‌های آمریکا قطع کردند و امیدوار بودند که کاهش محدودیت‌ها در چین به رشد جهانی کمک کند. دلار ضعیف تر، شمش را برای خریداران خارجی جذاب‌تر می‌کند.

هالی گفت: قبل از اینکه از نظر ساختاری صعودی شویم، باید ببینم که طلا در برابر تقویت دلار و نه ضعف دلار، روی دستاوردهای اخیر خود باقی می‌ماند. با این حال، بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده پس از یک دوره شکست سه جلسه‌ای تقویت شد و تقاضا برای طلای با بازده صفر را محدود کرد.

جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس، هفته گذشته دیدگاه خود را تکرار کرد که بانک مرکزی ایالات متحده باید نرخ بهره را در سال جاری به ۳.۵ درصد افزایش دهد تا تورم بالا را سریعتر تحت کنترل قرار دهد.

شمش که در زمان بحران‌های اقتصادی به عنوان یک ذخیره امن ارزش در نظر گرفته می‌شود، زمانی که نرخ‌های بهره در ایالات متحده افزایش می‌یابد برای سرمایه‌گذاران جذابیت کمتری پیدا می‌کند زیرا هیچ سودی به همراه ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، دارایی‌های بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان با ۰.۶۹ درصد افزایش به ۱۰۶۳.۴۳ تن در روز جمعه از ۱۰۵۶.۱۸ تن در روز پنج‌شنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۱.۸۴ دلار رسید، پلاتین با ۰.۳ درصد رشد به ۹۵۸ دلار و ۱۰ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۹۷۸ دلار و ۴۵ سنت رسید.

کد خبر 17145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =