امکان وقف سهام به آستان قدس رضوی فراهم شد

رییس کمیته فقهی سازمان بورس از امکان وقف سهام خبر داد و گفت: افراد می‌توانند سهام خود را به آستان قدس رضوی وقف کنند و امکان تبدیل به احسن این سهام برای آستان قدس وجود دارد.

به گزارش بیداربورس مصباحی‌مقدم در نشست خبری امروز با اشاره به موضوعاتی که در کمیته فقهی بورس مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: از مواردی که مورد تصویب کمیته فقهی بورس قرار گرفته تأسیس صندوق وقفه سهام است و در مدتی است که این مشروعیت موضوع بررسی شده و در نهایت مراجع و رهبری با راه اندازی این موافقت کردند و افراد می‌توانند سهام خود را در این صندوق به آستان قدس رضوی وقف کنند.

وی تاکید کرد: در شرایطی که ارزش سهام وقف شده نزولی باشد آستان قدس رضوی این امکان را دارد که این سهام را تبدیل به احسن کند.

رییس کمیته فقهی بورس درباره دیگر موارد تصویب شده در این کمیته گفت: اوراق اجاره مبتنی بر سهام از دیگر موضوعاتی است که در کمیته فقهی به تصویب رسیده و افراد می‌توانند سهام خود را اجاره دهند و امکان برگشت این سهام به کسی که اجاره داده وجود دارد و اجاره گیرنده هم می‌توانند از منافع اجاره این اوراق را دارد.

مصباحی‌مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا فقط امکان وقف سهام به آستان قدس رضوی ایجاد شده است، گفت: هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد و این امکان منحصر به آستان قدس رضوی نیست. استان قدس متقاضی این موضوع بوده اما در حال حاضر ستاد بازسازی عتبات و سازمان اوقاف هم تقاضا داده‌اند که سهام وقف شده را بپذیرند.

وی افزود : در حال تدوین اساسنامه صندوق وقفه سهام هستیم و با نهایی شدن آن تمام خیرین می‌توانند سهام خود را وقف کنند اما تنها نهادی می‌توانند از این سهام وقف شده استفاده کنند که دارای امور اوقاف باشند.

خبر در حال تکمیل می باشد...

کد خبر 17170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =