رد پای دولت در گزارشات منفی صنایع پالایشی و نفتی!

معاون سرمایه گذاری و توسعه بازار شرکت تأمین سرمایه امید، عامل نزولی شدن این روزهای بازار سرمایه را علاوه بر گزارشات پالایشی‌ها، قیمت‌گذاری در بلوک خودروسازی‌ها، نرخ دلار و خبرهای برجامی دانست و ادامه داد: دولت تا به حال به دلیل قیمت‌گذاری دستوری مانع افزایش سودآوری پالایشی‌ها از کرک اسپرد شده که این عامل در ارایه گزارشات نقش اساسی داشته است.

احسان عسکری، معاون سرمایه گذاری و توسعه بازار شرکت تأمین سرمایه امید در خصوص گزارشات منتشر شده صنایع  پالایشی و نفتی، به بیدار بورس گفت: گزارشات دور از ذهن این صنایع زمینه نااطمینانی سرمایه‌گذاران را فراهم و باعث حساسیت بازار شد.

عقب‌نشینی بازار از پالایشی‌ها

وی تصریح کرد: در نتیجه بازار به خرید صنایع پالایشی و نفتی نسبت به هفته‌های گذشته عقب نشینی کرده و بازار این انتظار را دارد با ارایه گزارشات حسابررسی شده مقدار سود بهتری برآورد شود.

عسکری با بیان اینکه تا زمانی که ابهامات موجود در  بازار به ثبات نرسد انتظار واکنش مثبت از بورس نداشته باشید، تصریح کرد: بازار در یک سردرگمی ناشی از برجام و قیمت ارز،  قیمت گذاری‎های دولت و بحث قیمت‌گذاری در  بلوک خودروسازها قرار گرفته که این امر موجب عقب نشینی بورس و کاهش ارزش بازار سرمایه شده است.

این کارشناس بازار سرمایه تغییر قیمت‌های جهانی و تاثیر آن در گزاراشات این شرکت ها را  بی‌تاثیر ندانست و تایید کرد: دلیل کاهش سودآوری این شرکت‌ها، افزایش هزینه‌های سربار است که دلیل عمده آن به سیاست‌گذاری‌های داخلی برمیگردد نه وضعیت بازارهای جهانی

وی در پایان در خصوص پیش‌بینی روند بازار گفت: در شرایط کنونی به دلیل انتظار بالای سرمایه گذارها از سودآوری شرکت‌های بنیادی مشخصا بازار کمی عقب‌نشینی خواهد کرد تا ابهامات در بازار کاهش پیدا کند.

کد خبر 17178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =