خرداد پرحادثه

الناز جمالی، مدیر مشاورسرمایه‌گذاری پاداش سرمایه با بیان اینکه خرداد پرحادثه‌ای را خواهیم داشت، اظهار کرد: نزدیکی به فصل مجامع یکی از اتفاقات مهم بازار است که می‌تواند در تصمیم‌گیری سهامداران برای نگهداری یا فروش سهام موثر باشد، اما در این میان شرکت‌هایی که برنامه‌ افزایش سرمایه دارند میتوانند شانس بیشتری برای صعود داشته باشند.

*رخنه کردن فروشندگان در بازار

وی در خصوص روند امروز بازار سرمایه به بیداربورس گفت: بازار بورس تهران در معاملات امروز با افت بیش از ۲۵ هزار واحد و در سطح ۱ میلیون و۵۵۷ هزار واحد به کار خود پایان داد، از سوی دیگر نماگر هم وزن هم وضعیت مشابه شاخص کل داشت، البته افت قیمت در نمادهای کوچک هم کاملا مشهود بود.

او ادامه داد: بازار بورس تهران در معاملات روز جاری با افزایش عرضه در خودرویی‌ها آغاز شد و پس از آن عرضه‌ها در کلیت بازار رخنه کرد و فروشندگان رفته رفته بیشتر شدند.

*ضدونقیض‌های خودرویی‌ها بورس را منفی کرد

مدیر مشاورسرمایه گذاری پاداش سرمایه در رابطه با اخبار مربوط به خصوصی سازی سهام ایرانخودرو و سایپا متذکر شد: روز گذشته خبری مبنی بر برنامه دولت برای فروش ۵.۷۲ و ۱۷.۳۱ درصد سهام ایران خودرو و سایپا شامل ۱۷.۲ و ۳۳.۸ میلیارد سهم این دو شرکت که اعلام و گفته شد که درآمد دولت از این عرضه چیزی حدود ۶ و ۹ هزار میلیارد تومان است یعنی هر سهم “خودرو، خساپا” بالغ بر ۳۴۸ و ۲۶۶ تومان به فروش می رسد.

جمالی افزود: به عبارتی دیگر قیمت گذاری سهام خودرویی خیلی پایین تر از قیمت سهام آنها در بازار بود، هرچند که بلافاصله خبر تکذیب شد و برنامه‌ها تغییر کرد اما این اقدام اثر خود را بر بازار گذاشت و موجب افت سهام خودرویی شد و جو منفی روز دوشنبه ۲ خرداد ماه ۱۴۰۱ را رقم زد.

کد خبر 17185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =