فشار فروش در نیمه اول، کاهش عرضه در نیمه دوم

 پیش بینی می شود بازار با افزایش عرضه ها و فشار فروش همراه باشد، اما رفته‌رفته در نیمه دوم بازار با کاهش عرضه ها بازار متعادلی را داشته باشیم و گروه های خودرویی، بانک و حمل و نقل می توانند مورد توجه خریداران قرار گیرند.

مسعود مهدیان کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با بیداربورس گفت: معاملات بازارسرمایه امروز متعادل با نوسانات منفی در اکثر گروه ها آغاز بکار کرد، اما با شایعاتی در مورد واگذاری خودرویی که به مزاج بازار خوش نیامد باعث رنج کشیدن منفی سنگین در گروه خودرویی شد و جو منفی به کلیت بازار سرایت کرد؛ به طوری که شاهد فشار عرضه ها در همه گروه ها بودیم، شاخص کل که درگیر مقاومت ۶۰۰/۱ هزار واحد شده بود.

وی افزود: امروز با افت سنگین ۲۵هزار واحدی به عدد ۵۵۷/۱ واحدی رسید و شاخص هم وزن هم با افت ۲ درصدی مواجه شد.

خروج سنگین پول حقیقی

مهدیان بیان کرد: ارزش معاملات خرد سهام عدد ۷۱۶۲ میلیارد تومان را ثبت کرد. همچنین امروز شاهد خروج سنگین پول حقیقی به مبلغ ۱۲۹۳ میلیارد تومان بود که از نکات حائز اهمیت و منفی بازار بود؛ از سوی دیگر ورود پول به صندوق های درآمد ثابت به مبلغ ۲۱۶ میلیارد تومان داشتیم. سه مولفه ای که آمارشان ذکر شد(ارزش معاملات خرد سهام، خروج پول حقیقی از سهام و ورود پول حقیقی به صندوق های با درآمد ثابت) امروز به شدت سیگنال های منفی به بازار دادند.

بورس در فاز تردید و ترس

این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: نکته مثبتی که وجود دارد می توان به وجود خریداران در منفی دقایق پایانی بخصوص در گروه خودرویی را اشاره کرد که به طبع باعث کاهش فشار فروش در معاملات فردا خواهد شد، اما به لحاظ رفتار شناسی با ابهامات گزارشات در برخی گروه ها؛ همچون پالایشگاهی و وضعیت نامعلوم برجام وتوقف مذاکرات در فاز تردید و ترس به سر می برد و در این بین از لحاظ تکنیکالی وارد فاز اصلاحی شده هر چند کوتاه مدت.

کاهش فشار عرضه در بازار فردا

بازارفردا

به گفته وی باتوجه به مواردی که ذکر شد و مدل معاملات برای فردا پیش بینی می شود بازار با افزایش عرضه ها و فشار فروش همراه باشد، اما رفته رفته در نیمه دوم بازار انتظار می رود با کاهش عرضه ها بازار متعادلی را داشته باشیم و گروه های خودرویی، بانک و حمل و نقل می توانند مورد توجه خریداران قرار گیرند.

خبرنگار: مژده ابراهیمی

کد خبر 17188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =