واردات آیفون از امروز آزاد می‌شود

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت با اعلام اختلال در ثبت سفارش تلفن همراه آیفون و نبود هیچ محدودیتی، مدعی شد واردات این برند از امروز آزاد می‌شود!

به گزارش بیداربورس، سعید عباسپور در واکنش به اخبار روزهای اخیر مبنی بر ممنوعیت واردات تلفن همراه‌های آیفون گفت: ثبت سفارش تلفن همراه برای کلیه نشان‌های تجاری هیچ محدودیتی ندارد و هیچ ابلاغیه و مقرراتی دال بر ممنوعیت ثبت سفارش واردات تلفن همراه به بانک مرکزی و گمرک نشده است.

وی افزود: در پی بروزرسانی برخی گروه‌های کالایی و اولویت‌بندی‌ها برای تامین کالاهای اساسی، برخی اولویت بندی‌های کالایی مقطعی یا اختلالات پیش آمد که امری طبیعی است. بنابراین با رفع این اختلالات و تعیین اولویت بندی های جدید از امروز ثبت سفارش این کالا از سرگرفته می‌شود.

عباسپور ادامه داد: برند اپل از لحاظ تعداد فقط ۴ درصد اما از لحاظ ارزش دلاری حدود ۲۵ درصد واردات را شامل می شود. طی دو ماه اول سال هم بیش از ۶ میلیارد دلار ثبت سفارش واردات تلفن همراه شده و انتظار می رود با توجه به افزایش ثبت سفارش تلفن همراه، کماکان اولویت‌بندی گروه‌های کالایی برای واردات کالا برقرار بوده و رویه های تخصیص و تامین ارز بر اساس مقررات و اولویت بندی های کالایی صورت می پذیرد.

کد خبر 17199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =