بازنشستگانی که مشمول یارانه نشدند، چه کنند؟

برخی بازنشستگان به خاطر حقوق فرزند خود، دهک دهمی محسوب شدند؛ این افراد برای اینکه یارانه بگیرند باید چه کنند؟ سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به این پرسش پاسخ می‌دهد.

به گزارش بیدار بورس، همزمان با واریز یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی، سوالات بسیار زیادی برای افراد مطرح شده است؛ بسیاری به دلایل مختلف مشمول دریافت یارانه نشده‌اند؛ سیده طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخته‌ایم.

حسینی به اقتصاد آنلاین گفت: کلیه افرادی که یارانه نگرفتند، اعم از مجرد و متاهل می‌توانند برای دریافت یارانه ثبت نام کنند؛ متاهلین، اعضای خانوار خود را در زیرمجموعه قید می‌کنند و برای آن‌ها نیز می‌توانند درخواست یارانه دهند. مجردها به تنهایی ثبت نام و درخواست دریافت یارانه خواهند داد.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: عده‌ای دیگر یارانه‌شان حذف شده است؛ این افراد فعلا باید به سامانه حمایت وزارت تعاون مراجعه و درخواست اعتراض خود را ثبت کنند؛ اقدامات آتی را نیز اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سیده طیبه حسینی افزود: افرادی که یارانه نمی‌گرفتند نیز باید به سامانه  my.gov.irمراجعه کنند؛ این سامانه برای افرادی است که به هر علتی یارانه نمی‌گرفتند.

برخی بازنشسته‌ها نیز به دلیل فرزندان خود مشمول یارانه نشده‌اند؛ وی درباره این بازنشستگان، گفت: این افراد می‌توانند به سامانه اعتراضات مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند. بهترین راهی که این افراد دارند و باید انجام دهند، همین است؛ در اینجا بررسی خواهد شد و نتیجه به آن‌ها اعلام خواهد شد.

سخنگوی سازمان هدفمندی در مورد اعلام نتایج اعتراضات خاطر نشان کرد: اعلام نتایج مربوط به وزارت رفاه است؛ افرادی که مشمول شوند، یارانه برایشان واریز خواهد شد؛ اما باقی افراد می‌توانند به همان سامانه مراجعه کنند و علت را ببینند.

حسینی در پاسخ به این سوال که یارانه اتباع چه می‌شود، توضیح داد: فعلا به افرادی که دارای کدملی باشند یارانه خواهیم داد و هنوز دراین باره چیزی مشخص نشده است.

وی در پایان تاکید کرد: کلیه افرادی که یارانه نگرفتند و جامانده از دریافت یارانه بودند به سامانه my.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند. اگر هم قبل مراجعه به سامانه می‌خواهند وضعیت دریافت یارانه را سوال کنند، می‌توانند کد دستوری ستاره۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کدملی مربع را بگیرند؛ در اینجا متوجه می‌شوند که یارانه بگیر هستند یا نه.

کد خبر 17220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =