کاهش حضور دلالان در بازار خودرو با عرضه محصولات تولیدی در بورس کالا

کارشناس بورس کالا مطرح کرد: عرضه خودرو در بورس کالا افزون بر شفافیت قیمت، سبب کاهش حضور دلالان و واسطه‌گرها در این بازار خواهد شد.

خشایار دادمنش در گفت‌وگو با خبرنگار بیداربورس در رابطه با مزایای عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار کرد: عرضه هر نوع کالایی در بورس کالا به علت تعیین قیمت براساس عرضه و تقاضا  سبب افزایش شفافیت می‌شود.
او گفت: باتوجه به آنکه تاکنون افراد برای خرید خودرو به قیمت کارخانه باید در قرعه‌کشی شرکت می‌کردند، اما حال با عرضه  خودروها در بورس کالا چنین شرایطی را برای تمامی اشخاص به طور یکسان  مهیا خواهدشد.
دادمنش با بیان اینکه اگر عرضه خودرو در بورس کالا به طور مداوم رخ دهد به طور قطع تمامی خودرو سازان برای عرضه تولیدات خود در این بازار ترغیب خواهند شد از سامانه یکپارچه سازی فروش خودرو انتقاد کرد.
دادمنش گفت: طی هفته اخیر وزارت صمت از سامانه‌ای تحت عنوان یکپارچه سازی خودرو رونمایی کرد که این مسئله با عرضه خودرو در بورس کالا در تضاد است به همین خاطر بحث مذکور باید به طور شفاف مشخص شود.
این کارشناس بورس کالا در پایان ابراز امیدواری کرد با عرضه مداوم خودرو در بورس کالا شاهد شفافیت و کاهش قیمت در این حوزه باشیم.

کد خبر 17222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =