احتمال اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی آیفون به واردات خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طبق اظهارات رئیس سازمان توسعه و تجارت، قرار است ارز واردات آیفون به واردات خودرو اختصاص یابد.

به گزارش بیداربورس، فرهاد طهماسبی با اشاره به ضرورت واردات خودرو در بازه قیمت برابر با خودروهای ایرانی به ایسنا گفت: مجلس این موضوع را به‌عنوان خواسته مردمی و ضرورت بازار مصوب کرده و از دولت خواسته این کار را انجام دهد. بنابراین تصمیم مشترک مجلس و دولت باید در جهت تنظیم بازار و خواسته مردم نتیجه داشته باشد. منفعت عمومی فلسفه واردات خودرو است.

وی افزود: دولت باید روی ثبت سفارش‌ها نظارت داشته باشد. نوع خودرویی که وارد می‌شود، امکان ارائه خدمات پس از فروش برندها و سایر امکانات بسیار حائز اهمیت است.

این نماینده مجلس ادامه داد: طبق اظهارات رئیس سازمان توسعه و تجارت، ارز ترجیحی به گوشی آیفون اختصاص پیدا کرده بود و واردکنندگان بدون توجه ارز ترجیحی موبایل را با ارز آزاد می‌فروختند. بنابراین ارز این بخش را باید به واردات خودرو اختصاص دهند.

طهماسبی عنوان کرد: ممکن است بعضی کارشناسان مخالف این کار باشند. اگر قرار باشد ارز آیفون حذف نشود و به برندهای دیگر برود، اقدام چندان صحیح نیست. آنچه وزارت صنعت مطرح می‌کند همان اختصاص ارز آیفون به خودرو است. مردم واردات خودرو را ترجیح می‌دهند.

کد خبر 17321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =