برجام کمرنگ شد 

اگر چشم‌انداز منفی برجام ادامه دار باشد شاهد صعود دلار به کانال ۳۲ هزار تومان خواهیم بود و در صورت ادامه شرایط سپس دلار بعد از فتح این کانال با سرعت بیشتری به مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد.

مرتضی سجادی، مدیر بخش سبدگردانی مشاورسرمایه‌گذاری ترنج در گفت‌وگو با بیداربورس در خصوص روند اخیر بازار سرمایه بیان کرد: امروز بازاری با ثبات داشتیم که در محدوده صفر تابلو معامله شد. 
وی در خصوص وضعیت این روزهای برجام و تاثیر آن بر ارزش ریال اظهار کرد: این روزها شاهد کمرنگ شدن چشم‌انداز مثبت برجام هستیم و این موضوع و کاهش فروش نفت ایران به دلیل عرضه از سمت روسیه باعث کاهش ارزش ریال شده است.
 

*رشد افسارگسیخته دلار
او ادامه داد: اگر این چشم‌انداز منفی برجام ادامه دار باشد شاهد صعود دلار به کانال ۳۲ هزار تومان خواهیم بود و در صورت ادامه شرایط سپس دلار بعد از فتح این کانال با سرعت بیشتری به مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد.
 

*بورس محکوم به رشد است  
به عقیده سجادی با کاهش ارزش ریال بازار سرمایه محکوم به رشد است و بازده اسمی این بازار نیز مثبت خواهد بود. این در صورتی است که با توجه به ریسک های موجود ممکن است بازده حقیقی مثبت نباشد و رشد دلار را پوشش ندهد. 
 

*فیدیلیتی در بورس کالا اتفاق خوب بازار 
او در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا گفت: در خرداد ماه شاهد عرضه فیدیلیتی در بورس کالا خواهیم بود که این عرضه مانند عرضه سیمان اتفاق مثبتی برای صنعت خودرو و مصرف کننده ارزیابی می‌شود. 
 

*دولت بازیگر اصلی است
به گفته وی اینکه کدام یک از بازارها اعم از طلا، سکه، دلار و بورس بتوانند رتبه اول بازدهی را کسب کنند به تصمیمات دولت بستگی دارد و تصمیمات دولت در جهت حمایت یا فشار بر شرکت ها تعیین کننده اصلی روند بازار سرمایه خواهد بود. 

سجادی در خصوص معرفی صنایع پرپتانسیل اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش ریال تمام صنایع بازارسرمایه پرپتاسنیل خواهند بود اما در این میان سه گروه از پتانسیل بازدهی خوبی برخوردار هستند. 
او ادامه داد: صنایع دلار محور در درجه اول پتانسیل سودآوری قرار دارند سپس هلدینگ‌های مالی این صنایع نیز پرپتاسنیل محسوب می‌شوند. 
وی در پایان گفت‌وگوی خود با بیداربورس بیان کرد: شرکت‌هایی که از حاشیه سود پایینی برخوردار هستند مانند شرکت‌های گروه شوینده، روغن خوراکی و دامپروری پر پتانسیل خواهند بود.

خبرنگار: نازنین درویشی

کد خبر 17496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =