حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سرمایه تسهیل شد

به گفته معاون ناشران و اعضای شرکت بورس اوراق بهادار تهران، در پی تصویب و ابلاغ دستورالعمل پذیرش شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و داده‌محور، ضوابطی که در دستورالعمل‌های مربوط به پذیرش شرکت‌ها در این زمینه مسکوت بود، قید شده تا تسهیل‌گر پذیرش این نوع از شرکت‌ها در بورس تهران باشد.

به گزارش بیداربورس، امین قهرمانی در برنامه پیگیری شبکه خبر، با اشاره به مصوبه ۲۱ اردیبهشت امسال برای برای شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و نوپای دانش بنیان اظهار کرد: این موضوع برای مدت‎‌های مدیدی مطرح شده بود و در سال جاری نیز با توجه به شعار سال که دانش‌بنیان نام گذاری شده، شرکت‌‎های بورس تهران و فرابورس ایران، پیوستی به آن مصوبه افزودند.

معاون ناشران و اعضای شرکت بورس اوراق بهادار تهران افزود: این مصوبه، راه را برای آن دسته از شرکت‌ها که برای تامین مالی خود اقدام به عرضه سهام خود در بازار سرمایه می‌کنند، هموار کرده است.

قهرمانی خاطرنشان کرد: نکته کلیدی، ضوابط خاص در دستورالعمل است که براساس آن، عرضه اولیه سهام این دسته از شرکت‌ها از محل سلب حق تقدم انجام شود و منابع حاصل از عرضه اولیه دوباره به خود شرکت باز می گردد و در راستای توسعه و فعالیت‌های شرکت استفاده می‌شود؛ بنابراین، می‌توان از آن به عنوان یک نوع تامین مالی یاد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به آماده‌سازی بسترهای لازم به منظور اجرای این دستورالعمل برای حضور هر چه راحت‌تر شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و داده‌محور در بازار سرمایه، تصریح کرد: در این دستورالعمل، ضوابطی که در دستورالعمل‌های مربوط به پذیرش شرکت‌ها در این زمینه مسکوت بود، قید شده تا تسهیل‌گر پذیرش این نوع از شرکت‌ها در بورس تهران باشد.

او از متقاضیان واجد شرایط درخواست کرد تا براساس این دستورالعمل، بررسی‌های اولیه را انجام دهند و پس از تطبیق شرایط خود با این دستوالعمل، درخواست‌شان را ارائه دهند.

معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران درباره اختصاص تابلوی معاملاتی به این شرکت‌ها هم گفت: این برنامه اولیه است و پیگیری می‌کنیم تا در صورت توافق سازمان بورس و اوراق بهادر، تابلوی اختصاصی برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شود.

کد خبر 17508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =