احتمال تغییر یکی دو ساعته کار ادارات به دلیل مدیریت مصرف برق

سخنگوی صنعت برق از احتمال تصویب پیشنهاد تغییر یکی دو ساعته کار ادارات به دلیل مدیریت مصرف برق و صرفه جویی هزار و ۲۰۰ مگاواتی خبر داد.

به گزارش بیداربورس، مصطفی رجبی مشهدی در اینستاگرام اعلام کرد: بخش اداری کار را یک تا دو ساعت زودتر از قبل، آغاز و زودتر به پایان برسد تا ساعت اوج مصرف یعنی ۱۲ تا  ۱۷ وسایل سرمایشی به طور کامل خاموش شود.   این اقدام به‌تنهایی می‌تواند هزار تا هزار و ۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در پی داشته و امکان تامین پایدار انرژی برای سایر مشترکان را فراهم کند. این موضوع در حال بررسی و امید است بزودی ابلاغ شود.

وی افزود: مصرف اداره‌ها و ارگان‌های مهم رصد و مقرر شد دستگاه‌های مجاز استخراج رمزارز در زمان اوج مصرف برق در صورت بروز محدودیت با اعلام دیسپاچینگ ملی از شبکه خارج شوند. همه تلاش‌ها برای عبور از شرایط کنونی و پرهیز از اعمال خاموشی برق است و سیاست‌های تنبیهی و تشویقی در دستور کار قرار دارد.

رجبی مشهدی درباره آخرین وضعیت تراز تولید و مصرف برق در روزهای گرم پیش‌رو هم توضیح داد: نیروگاه‌ها در حداکثر شرایط تولید قرار دارند و نیاز مصرف در هفته جاری به دلیل گرمای شدید این روزها افزایش بیشتری خواهد یافت.

کد خبر 17509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =