۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
احتمال مقاومت ۱۰ روزه شاخص در ۱.۶ میلیون واحدی و نزول به کانال های پایین

کارشناس بازار سرمایه با اعلام کاهش ارزش و حجم معاملات روزهای بورس، پیش بینی کرد شاخص طی ۱۰ روز آینده در محدود ۱.۶ میلیون واحدی درجا زده و حتی به کانال های پایین نزول کند.

به گزارش بیداربورس، امید موسوی در مورد شرایط روزهای اخیر بازار سهام که با کاهش مجدد اعتماد فعالان به دلیل نوسان زیاد شاخص همراه شده با انتشار نتنی تحت عنوان "بازارسرمایه کم‌رمق اما مثبت" در دنیای اقتصاد اعلام کرد: شاخص‌ کل در محدوده 1.6 میلیون واحدی در حال مقاومت بوده و دیروز حد ضرر هم فعال شد و شاخص واکنش نشان داد. در چنین فضایی پیش‌بینی می‌ شود شاخص‌ تا مدتی در همین حوالی‌ در نوسان باشد.

چرایی این موضوع هم هم به کاهش ارزش و حجم معاملات مربوط بوده و نشان از آن دارد که شروع روند نزولی در پیش خواهد بود اما با توجه به تحولات صنایع خودرو ، فولاد و... به‌نظر می‌رسد بازار این هفته و هفته آینده کم‌رمق اما مثبت باشد. به همین علت بهتر است سهامداران با احتیاط دست به معامله بزنند.

در این فضا فرصت‌های سبز و مثبت‌شدن سهم‌ها، راه خروج افرادی است که نگاه کوتاه‌مدت به بورس دارند. به بیان دیگر بهترین نحوه مواجهه با بازار این است که اگر سهامداران خرد، سهمی را دارند که حد سود آن فعال شده و ریسک‌پذیری کمی هم دارند، می‌توانند اقدام به فروش کنند. حد سود هم نقطه‌ای است که احساس می‌کنند این حد از سود کافی است. این موضوع برای افرادی است که نگاه کوتاه‌مدت به سرمایه‌گذاری دارند اما اگر افرادی قصد خرید دارند، بهتر است کمی صبوری کنند که زمان صبوری هم بین یک هفته تا ۱۰ روز ممکن است به درازا بکشد. چراکه حد ضرر کوتاه‌ مدت بازار با وجود منفی‌های روزهای گذشته، فعال شده است.

به همین علت اگر سهامداری قصد خرید دارد، پیشنهاد می‌شود کمی این تصمیم را به تعویق بیندازد. چون این احتمال وجود دارد بین پنج تا ۱۰‌ درصد پایین‌تر از قیمت کنونی هم امکان خرید باشد. در مقابل افراد دارای نگاه کوتاه‌مدت و خواهان فروش می توانند در صورت مثبت بودن سهام‌، اقدام کنند.

پیش‌بینی می‌شود شاخص حداقل تا ۱۰روز در مقاومت 1.6 میلیونی دست و پا بزند و حتی ممکن است به محدوده 1.47 میلیون واحدی  ورود کند. البته حجم زیاد اخبار و تحولات بین‌المللی و داخلی، بلاتکلیفی احیای برجام، نوسانات قیمت ارز و... باعث شده نتوان نگاهی دقیقی به آینده بازار داشت.

کد خبر 17519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =