فهرست دارویی پس از ۶ سال بروزرسانی شد

وزیر بهداشت از بروزرسانی فهرست دارویی بعد از ۶ سال از آخرین بازنگری خبر داد و از پزشکان خواست از تجویز داروهای جدید خارج از این فهرست پرهیز کنند.

به گزارش بیداربورس، بهرام عین اللهی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری های علمی و فناوری در راستای اجرای برنامه جامع سلامت و اصالت غذا در آزمایشگاه مرجع غذا و دارو گفت: فهرست دارویی به علت سرعت واردات باید بازنگری شود. زیرا ۶ سال از آخرین بازنگری دارونامه گذشته بود اما فهرست دارویی به روز و ویرایش هشتم آن رونمایی شد.

وی افزود: مشخصات، ترکیب، اثرات، میزان مصرف و عوارض داروها در دارونامه رسمی مشخص شده و برای پزشکان، نیروهای حوزه سلامت و حتی بیماران، قابل استفاده است. از پزشکان تقاضا می‌شود داروهای تایید شده در این فهرست را برای بیماران تجویز کنند تا مردم دچار سرگردانی و سختی نباشند. همچنین پزشکان از تجویز داروهای جدید خارج از فهرست دارویی پرهیز کنند. زیرا مبنای پوشش بیمه ای دارو، دارونامه رسمی است

این مقام مسئول ادمه داد: ساختاری برای طب ایرانی وجود دارد و تقویت آن از برنامه های اصلی وزارت بهداشت است. این طب بر مبنای گیاهان دارویی استوار است و بسیاری از عوارض داروهای شیمیایی را ندارد.

به گفته عین اللهی، آیین نامه حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درحال تدوین بوده و تا با دستور کار فوری در هیات دولت بررسی و تصویب و تسهیلاتی برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شود.

کد خبر 17520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =