خطر خاموشی برای میلیون‌ها خانواده انگلیسی

احتمال سهمیه‌بندی عرضه گاز به نیروگاه‌های برق گازسوز در انگلیس به‌خاطر کمبود گاز، خطر خاموشی برای میلیون‌ها خانواده در این کشور در فصل زمستان را افزایش می‌دهد.

به‌گزارش بیداربورس به نقل از اویل پرایس، مدل‌سازی دولت انگلیس از زیربنای انرژی این کشور در زمستان پیش رو نشان می‌دهد کمبود گاز در انگلیس میلیون‌ها خانواده را در زمستان سال جاری میلادی در خطر خاموشی قرار می‌دهد.

گزارش اسکای‌نیوز از این مدل‌سازی نشان می‌دهد در بدترین سناریو، مصرف گاز صنعتی هم محدود می‌شود و خاموشی‌ها نتیجه سهمیه‌بندی عرضه گاز به نیروگاه‌های برق گازسوز خواهد بود.

عرضه انرژی در انگلیس از سپتامبر سال گذشته میلادی رو به کاهش بوده و باعث بالا رفتن هزینه‌های زندگی در این کشور و به چالش افتادن دولت برای پیدا کردن راه‌حلی جهت پایین آوردن صورت‌حساب برق خانواده‌ها شده‌است.

مقامات انگلیس برای حمایت از مصرف‌کنندگان در برابر افزایش شدید قیمت انرژی، یک سقف قیمت برای آن در نظر گرفتند اما این سقف قیمت هم در بهار سال جاری افزایش یافته‌است. صورت‌حساب برق میلیون‌ها خانواده در انگلیس ۵۴ درصد بالا رفته‌است.

و حالا در صورت بالا رفتن بیشتر سقف قیمت انرژی در انگلیس در ماه اکتبر، ۴۲ درصد دیگر به هزینه برق خانواده‌ها در این کشور اضافه می‌شود. سقف قیمت انرژی در انگلیس درحال‌حاضر برابر با ۲۴۶۱ دلار است و احتمالاً در اکتبر به ۳۴۹۶ دلار در سال می‌رسد.

سخنگوی وزارت بازرگانی، انرژی و استراتژی صنعتی انگلیس در گفت‌وگو با اسکای‌نیوز گفت انگلیس هیچ مشکلی با عرضه گاز یا برق ندارد و دولت کاملاً برای هر سناریویی آماده‌است.

وی اضافه کرد:«با توجه به سرمایه‌گذاری عظیم در انرژی‌های تجدیدپذیر در دهه گذشته، ما یکی از مورد اطمینان‌ترین و متنوع‌ترین سیستم‌های انرژی در دنیا را داریم و برخلاف اروپا، وابسته به واردات انرژی از روسیه نیستیم».

کد خبر 17521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =