۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
تقویت دلار و تضعیف طلا

قیمت طلا امروز سه‌شنبه با تقویت بازده اوراق قرضه آمریکا و تقویت دلار کاهش یافت و طلا برای اولین بار از مارس ۲۰۲۱ به سمت دومین کاهش ماهانه متوالی حرکت کرد.

به گزارش بیدار بورس، بهای هر اونس طلا در ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۳۰ درصد کاهش به ۱۸۵۰ دلار و ۸۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با  ۰.۱۸ درصد کاهش در ۱۸۵۱ دلار و ۸۰ سنت معامله شد. قیمت طلا تاکنون در این ماه حدود ۲.۶ درصد کاهش یافته است که بیشترین میزان از سپتامبر بوده است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد OANDA، گفت: عملکرد طلا در ماه می در کل ناامیدکننده بوده است و در اولین نشانه تقویت دلار ضعف فوری را نشان می‌دهد در حالی که قادر به ردیابی سودهای مادی ناشی از ضعف دلار یا کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا نیست.

بازدهی بالاتر خزانه داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده جذابیت طلای با بازده صفر را کاهش می‌دهد، در حالی که دلار قوی‌تر، شمش با قیمت دلار را برای خریداران خارجی گران‌تر خواهد کرد.

استفان اینس، شریک مدیریت دارایی SPI، گفت: در شروع چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بسیار بهتر از حد انتظار عمل کرد زیرا بازار همچنان به قیمت‌گذاری در ریسک‌های رکود ادامه می‌دهد.

کریستوفر والر، رئیس بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه گفت، در حالی که بانک مرکزی در تلاش است تا تورم بالا را پایین بیاورد، فدرال رزرو ایالات متحده باید آماده باشد تا از این پس تا زمانی که تورم به طور قاطع مهار شود، نرخ بهره را در هر جلسه به میزان نیم درصد افزایش دهد. نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت بالاتر ایالات متحده، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۲۱.۸۰ دلار رسید و تاکنون در این ماه حدود ۴.۱ درصد کاهش یافته است. پلاتین با ۰.۸ درصد کاهش به ۹۵۱.۳۱ دلار رسید اما همچنان برای اولین رشد ماهانه خود در سه مورد از حدود ۲.۱ درصد قرار دارد و پالادیوم با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۰۲۹.۶۱ دلار رسید و در این ماه حدود ۱۲.۶ درصد کاهش یافت که بیشترین میزان از نوامبر بوده است.

کد خبر 17527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =