شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد می‌رسد؟

در حال حاضر بر اساس تحلیل کارشناسان به نظر می‌رسد شاخص کل تا قبل از مجامع تا محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد رشد داشته باشد و پس از آن احتمالا اصلاح و استراحتی در این محدوده خواهد داشت

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادآنلاین معاملات بورس در چهارمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد پنج هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۴۲هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۳۱۲۲واحد و ۶۳واحد رشد داشتند. به طور کلی بیش از ۶میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۱۰میلیارد تومان پول توسط حقوقی‌ها به بازار وارد شد.

مجتبی دیبا، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: پس از انتشار گزارش عملکرد شرکت‌ها و با توجه به تورم موجود به نظر میرسد بازار سرمایه همچنان پتانسیل رشد را دارد و می‌تواند برای سرمایه‌گذاری مناسب باشد. همچنین در محدوده یک میلیون و ۵۲۰هزار واحد تا یک میلیون و ۵۲۵هزار واحد اغلب سهام بازار از نظر قیمتی به تعادل رسیدند.

12e36207-dc87-4a35-9c92-b575008a29bd

وی ادامه داد: اخباری همانند حذف عوارض کالاهای صنعتی و معدنی و وارد شدن دلار به کانال ۳۱هزار تومان نیز بازار را با جوی مثبت همراه کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد شاخص کل تا قبل از مجامع تا محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد رشد داشته باشد و پس از آن احتمالا اصلاح و استراحتی در این محدوده خواهد داشت.

کد خبر 17544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =