بورس کالا بازار خودرو را شفاف می‌کند

یکی از راهکارهای کارآمد برای شفافیت بازار خودرو، سازوکار بورس کالاست. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید می‌کند به واسطه موضوع شفافیت، همه باید از عرضه خودرو در بورس کالا حمایت کنند.

به گزارش بیداربورس حجت‌اله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره اهمیت عرضه خودرو در بورس کالا گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس درصدد برآمده است طرح عرضه خودرو در بورس کالا را تبدیل به قانون کند، با توجه به ایجاد و فراهم سازی ساختارها، فرصتی برای عرضه آزمایشی خودرو در بورس کالا در دستور کار قرار گرفت.

به گفته فیروزی درصدد هستیم از طریق سازوکار بورس کالا به شفافیت در بازار خودرو نزدیک شویم و از این مسیر، بسترهای رانت‌زا از بین رود.

این نماینده مجلس با ارزیابی مثبت از طرح عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: عرضه خودرو در بورس کالا منجر به ایجاد رقابت سالم می‌شوند و فرصتی است که شمار بیشتری از مردم با سازوکار بورس کالا آشنا شوند.

همچنین از زبان حجت‌اله فیروزی درباره اهمیت عرضه در بورس کالا بخوانید:

  • راهکار مجلس برای ساماندهی بازار خودرو، سازوکار بورس کالاست
  • عرضه خودرو در بورس کالا به رانت و سوداگری پایان می دهد

به گفته او اگر عرضه خودرو در بورس کالا اجرایی شود، راهکار مناسبی برای به تعادل رساندن عرضه و تقاضا در بازار خودرو شکل می‌گیرد. 

فیروزی تصریح کرد: ما باید اقتضا و شرایط کشور را در نظر داشته باشیم. در شرایط فعلی سازوکار بورس کالا فرصتی است که از طریق آن از بروز بسترهای رانت‌زا ممانعت می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: در مسیر اجرای طرح عرضه خودرو در بورس کالا، بررسی های لازم توسط کمیسیون صنایع و معادن مجلس صورت می‌گیرد. با توجه به موضوع شفاف سازی بازار خودرو و شگل گیری تعادل در بازار خودرو، مجلس بدون شک از اجرای این طرح حمایت لازم را خواهد داشت.

کد خبر 17559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =