پاداش‌های خوب در انتظار کم‌مصرف‌های برق

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق با تشریح طرح‌های تشویقی تابستان امسال، از مشترکان خانگی خواست تا با کاهش مصرف برق، در کنار تامین نسبی رفاه خود، زمینه تامین برق سایر مشترکان را نیز فراهم کنند.

به گزارش بیداربورس به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی به تشریح طرح‌های تشویقی صنعت برق در تابستان امسال پرداخت و افزود: امسال پاداش‌های خوبی برای کاهش مصرف درنظر گرفته‌ایم، به طوری که اگر مشترکی در مناطق عادی با الگوی ۳۰۰ کیلووات ساعت در تابستان بتواند مصرف خود را نسبت به سال گذشته به ۲۵۰ کیلووات ساعت برساند، قبض برقش رایگان خواهد شد و اگر بتواند مصرف خود را به ۲۰۰ کیلووات ساعت برساند، در کنار رایگان شدن قبض، حدود ۳۰ هزار تومان نیز از صنعت برق بستانکار می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف بی‌رویه برق منجر به افزایش صورتحساب مشترک می‌شود که در صورت ادامه داشتن این افزایش، محاسبه صورتحساب به روش افزایش پلکانی انجام خواهد شد.

رجبی مشهدی افزود: اما مهم‌تر از افزایش صورتحساب، تامین برق سایر مشترکان است که در تابستان با تولید حداکثری نیروگاه ها و بیشترین میزان بار یا مصرف شبکه‌ها تامین می‌شود، لذا از مشترکان می‌خواهیم تا با چند راهکار ساده مانند استفاده نکردن از وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج مصرف (۱۲ تا ۱۷)، خاموش کردن یک کولر اضافه، تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه یا استفاده از دور کند کولر آبی، در تامین برق همه مشترکان کشور مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از اوج مصرف روز گذشته به میزان ۵۴ هزار و ۳۰۰ مگاوات خبر داد و ابراز داشت: پیش‌بینی می‌کنیم در هفته آینده به دلیل افزایش دمای هوا به این عدد ۲ تا ۳ هزار مگاوات افزوده شود، بنابراین در چنین شرایطی اگر بیشتر مشترکان یک منطقه مصرف خود را مدیریت نکنند، ظرفیت‌های تولید پاسخگو نخواهد بود و دچار محدودیت خواهیم شد. البته ایمان داریم که هموطنان ما مانند همیشه توصیه‌ها را جدی گرفته و کمال همکاری و همیاری را با ما خواهند داشت.

وی افزود: هرچند ما تمهیداتی نیز برای پاسخگویی به این میزان مصرف اندیشیده‌ایم اما اگر افزایش جدی مصرف را داشته باشیم، امکان اینکه بتوانیم با این توان، تامین برق در تمام ساعت‌ها را پوشش دهیم مقدور نخواهد بود.

کد خبر 17574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =