۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
تحلیل بنیادی "فاراک"

شرکت ماشین سازی اراک با نماد "فاراک" در بازار دوم بورس و در گروه ساخت محصولات فلزی معامله می‌شود. ارزش بازار این نماد بیش از سه هزار میلیارد تومان است. در ادامه شرکت ذکر شده معرفی می‌شود، موضوع فعالیت و عملکرد سالانه آن نیز بررسی خواهد شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادآنلاین از جمله نماد های مهم در گروه ساخت محصولات فلزی  بعد از شرکت ماشین سازی اراک می‌توان به شرکت های صنعتی آما، تولیدی چدن سازان، صنایع آذرآب و سایر شرکت های فعال در این حوزه اشاره کرد. سهامداران مهم فاراک شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان (سهامی خاص)، شرکت سرمایه گذاری سایه گستر سرمایه (سهامی خاص) و بانک دی مهم ترین سهامداران فاراک هستند که به ترتیب ۳۸ %، ۷% و ۵ درصد از مالکیت این شرکت را در اختیار دارند.

معرفی شرکت

شرکت ماشین سازی اراک (سهامی عام) در تاریخ ۱۳۴۶ با نام شرکت سهامی صنعتی و تولیدی ماشین سازی اراک به منظور تاسیس کارخانجات ماشین سازی و بهره برداری از تولید و فروش انواع ماشین آلات و سایر فرآورده های صنعتی وتولیدی با سرمایه یکصد میلیون ریال به ثبت رسید. در سال ۱۳۵۰ این شرکت به نام فعلی تغیر نام داده است و در سال ۱۳۷۳ به شرکت سهامی عام تبدیل شده است.

موضوع فعالیت

تأسیـس کارخانجات ماشین سازی و بهره برداری از آن، احداث واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی، طراحی و ساخت تجهیزات مرتبط، طراحی، ساخت، تولید، فروش، صادرات، مونتاژ، نصب و راه اندازی انواع ماشین آلات و تجهیزات و سایر فرآورده هـای صنعتی، مونتاژ، نصب و راه اندازی کارخانجات و پروژه های عمرانی و صنعتی در قالب پیمانکاری عمومی، واردات مواد اولیه و قطعات و ماشین آلات و تجهیزات مـورد نیاز فعالیت های مذکور، ارائه خدمات فنی و مهندسی و آموزشی و عملیات بازرگانی و انجام هر نـوع عملیات مشابه، عقد هرگونه قرارداد مرتبط با موضوع شرکت مستقلاً یا با مشارکت اشخاص حقیقی یا حقوقی داخلی و خارجی، انجام پروژه‌های پیمانکاری، طرح و ساخت (EPC) و طرح و ساخت و سرمایه گذاری (EPCF) در زمینه های نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگـاه، راه و ترابری، نیرو، پست و مخابرات، انرژی، صنعت و معدن، تأسیسات و تجهیزات، آب به صورت مستقل یا مشارکتی و ارائه خدمات آزمایشگاهی در دامنه فعالیت آزمایشگاه شرکت به عنوان آزمایشگاه همکار اداره استاندارد. و همچنین تأسیس شرکت های جدید و انجام هرگونه سرمایه گذاری و مشارکت در سایر شرکت ها است.

سهامداران

شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان (سهامی خاص)، شرکت سرمایه گذاری سایه گستر سرمایه (سهامی خاص) و بانک دی مهم ترین سهامداران فاراک هستند که به ترتیب ۳۸ %، ۷% و ۵ درصد از مالکیت این شرکت را در اختیار دارند

1

بررسی عملکرد سالانه منتهی به ۱۴۰۰/۶

شرکت ماشین سازی اراک در سال مالی منتهی به شهریور سال ۱۴۰۰ عملکردی نزدیک به ۲ برابر سال ۱۳۹۹ داشته است. در سال ۱۴۰۰ میزان درآمد از قراردادهای تولیدات آهنگری و ریخته گری، مخازن و تجهیزات تحت فشار، دیگ بخار و  سایر قراردادها مبلغ ۸۹۵ میلیارد تومان بوده است.

2

کد خبر 17577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =