۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
"کایزد" وارد بازار سهام شد

عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام فرانسوز یزد با تخصیص صرف به صندوق ها و بدون سقف قیمتی شروع و هر سهم هفتمین شرکت جدید با متوسط موزون قیمت ۱۴۶۹۵ ریالی معامله شد.

به گزارش بیداربورس، با آغاز فرآیند عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام فرانسوز یزد به صندوق های سرمایه گذاری با قیمت مبنای ۵۷۰ تومانی با روش حراج در بازار دوم معاملات فرابورس و بدون سقف قیمتی در نهایت هر سهم "کایزد" با بیشترین و کمترین قیمت ۱۸۰۰ و ۱۲۵۲ تومانی معامله شد.

این عرضه شامل ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار سهم "کایزد" و سهمیه ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار سهمی سرمایه‌گذاران واجد شرایط بود که متوسط موزون قیمت معاملات ۱۴۶۹۵ ریال اعلام و با وجود ۱۴۱ صندوق متقاضی، ۱۹ صندوق قادر به خرید این سهم شدند.

ارسال سفارش خرید برای سرمایه گذاران واجد شرایط صرفا توسط ایستگاه های معاملاتی (نامک) کارگزاران دارای مجوز فعالیت در فرابورس صورت گرفت و فروش ۵۰ درصد از سهام خریداری شده تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه توسط سرمایه گذاران واجد شرایط امکان پذیر نیست. مشاور عرضه هم کارگزاری بانک ملی و متعهد خرید تامین سرمایه کاردان است.

بنابراین گزارش، طی سال جاری سهام ۶ شرکت انتقال داده های آسیاتک، حمل و نقل گهر ترابر سیرجان، فروسیلیسیم خمین، داروسازی دانا، سیمان آبیک و آهن و فولاد غدیر ایرانیان عرضه اولیه شده و فرانسوز یزد، هفتمین سهم جدید سال بشمار می رود.

کد خبر 17586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =