ترکیب پرتفوی برنده در بورس چیست؟

بر اساس تحلیل کارشناسان به نظر می‌رسد اگر روند افزایشی نرخ دلار در روزهای آینده ادامه یابد به تبع سود صنایع صادراتی محور و کامودیتی محور افزایش یابد و پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها و معدنی‌ها مجددا با اقبال سهامداران همراه خواهند شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادآنلاین معاملات بورس در آخرین روز معاملاتی هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت ۹۷۳واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۴۳هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن ۱۳۳۸واحد رشد داشت و شاخص فرابورس ۱۸۴واحد افت کرد. به طور کلی بیش از ۶میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۲۲۰میلیارد تومان پول توسط حقوقی‌ها به بازار وارد شد.

مسعود میرزاباقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: در هفته‌ای که گذشت عرضه‌ها در مقایسه با روزهای گذشته افزایش یافت و سهامداران با محافظه کاری بیشتری در معاملات حضور داشتند. گزارش عملکرد نه چندان مناسب پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها و ابهامات موجود در عرضه خودرو در بورس کالا از مهمترین دلایل شرایط مذکور هستند.

وی تشریح کرد: اعلام نرخ یوتیلیتی شرکت‌های پتروشیمی در روزهای گذشته سود زمستان این شرکت‌ها را به طور کامل حذف کرد. این جهش ۲۲۰درصدی بعضا شرکت‌ها را با زیان همراه کرده است. همزمان شدن چنین شرایطی با تعطیلات پیشرو عرضه بورس را افزایش داد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «لاستیک و پلاستیک» و «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

وی افزود: اگر روند افزایشی نرخ دلار در روزهای آینده ادامه یابد به تبع سود صنایع صادراتی محور و کامودیتی محور افزایش خواهد یافت و پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها و معدنی‌ها مجددا با اقبال سهامداران همراه خواهند شد.

کد خبر 17591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =