کاهش رشد مشاغل بخش خصوصی آمریکا

شرکت داده‌های حقوق و دستمزد (ADP) اعلام کرد که شرکت‌های خصوصی در ایالات‌متحده در ماه مه ۱۲۸هزار شغل اضافه کردند که نشان‌دهنده رشد آهسته‌تر شغل در بازار کار فشرده است.

به گزارش بیداربورس به نقل از چاینا نیوز، نلا ریچاردسون، اقتصاددان ارشد شرکت داده‌های حقوق و دستمزد گفت: «نرخ رشد شغلی استخدام در همه صنایع کاهش یافته است و کسب‌وکارهای کوچک همچنان منبع نگرانی هستند زیرا تلاش می‌کنند تا از شرکت‌های بزرگ‌تری که اخیرا شکوفا شده‌اند، عقب نمانند».

این گزارش نشان داد که شرکت‌های بزرگ، ۱۲۲هزار کارگر استخدام و مشاغل متوسط ‌۹۷هزار نفر اضافه کردند، در حالی که شرکت‌های کوچک ۹۱هزار کارمند را کاهش دادند که نشان دهنده بهبود نامتعادل در اندازه‌های مختلف شرکت است.

همچنین در ماه فوریه و آوریل، شرکت‌های کوچک نیز مشاغل خود را کاهش دادند زیرا شرکت‌های بزرگ و کسب‌وکارهای متوسط ‌شاهد افزایش حقوق و دستمزد بودند.

شرکت‌های کوچک (آنهایی که کمتر از ۵۰ کارمند دارند) از ماه فوریه تاکنون نزدیک به ۳۰۰هزار شغل از دست داده‌اند زیرا در تلاش برای استخدام و حفظ کارگرانی هستند که به دنبال دستمزد و مزایای بهتر در بازار کنونی هستند.

این گزارش نشان داد که بخش خدمات در ماه مه ۱۰۴هزار شغل در حالی که بخش تولید کالا ۲۴هزار شغل ایجاد کرده است.

ریچاردسون گفت: «در پس‌زمینه بازار کار فشرده و تورم بالا، درآمدهای شغلی ماهانه به سطوح قبل از همه‌گیری نزدیک‌تر شده است».

گزارش ADP یک روز قبل از انتشار گزارش مهم استخدام ماهانه اداره آمار کار با داده‌های اشتغال از بخش خصوصی و دولت منتشر شد.

کد خبر 17604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =