ضرر ۵ میلیارد یورویی آلمان از تحریم‌های گازی روسیه

هفته نامه ولت ام سونتاگ به نقل از منابع صنعتی گزارش کرد تحریم‌های روسیه علیه گازپروم جرمنیا و شرکت‌های تابعه آن، پنج میلیارد یورو (۵.۴ میلیارد دلار) در سال به مالیات دهندگان و مصرف کنندگان گاز آلمانی هزینه بیشتری تحمیل می‌کند.

به گزارش بیداربورس، روسیه در ماه مه تصمیم گرفت عرضه گاز به "گازپروم جرمنیا" که زیرمجموعه آلمانی شرکت "گازپروم" بود را متوقف کند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که برلین به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین، مدیریت "گازپروم جرمنیا" را به دست گرفت.

از آن زمان، رگولاتور انرژی آلمان که به عنوان متولی عمل می‌کند، ناچار شده است از بازار گاز خریداری کند تا به قراردادهای تامین گاز با نیروگاه‌های خدمات شهری و تامین کنندگان منطقه‌ای آلمانی، عمل کند.

وزارت اقتصاد آلمان برآورد کرد تامین ۱۰ میلیون متر مکعب در روز اضافی، ضروری است و رقم ذکر شده در گزارش این نشریه را تایید کرد.

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان به رویترز اعلام کرد: این میزان گاز مورد نیاز از بازار و به قیمت بازار تامین می‌شود. هیچ اطلاعات دیگری درباره میزان دقیق خرید به دلیل محرمانگی مسائل تجاری، نمی‌تواند داده شود.

طبق گزارش نشریه ولت ام سونتاگ، هزینه فعلی حدود ۳.۵ میلیارد یورو در سال است و باقی هزینه، مربوط به پر کردن تاسیسات ذخیره سازی گاز طبیعی رِدِن خواهد بود که رابرت هابک، وزیر اقتصاد دستور آن را روز چهارشنبه صادر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، هزینه اضافی در قالب مالیات گاز از اکتبر، به تامین کنندگان انرژی و مصرف کنندگان نهایی منتقل خواهد شد.

کد خبر 17608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =