خاموشی صنایع با اعلام قبلی انجام می‌شود

از چند روز آینده قطعی برق در واحدهای تولیدی آغاز می‌شود و باید به طور حتم خاموشی صنایع به منظور جلوگیری از ضرر و زیان‌ها با اعلام قبلی صورت بگیرد.

به گزارش بیداربورس قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای قطعی برق صنایع در تابستان اشاره کرد و گفت: طبق صحبت‌های انجام شده برنامه‌هایی برای قطعی برق واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده اما هنوز جدول زمان‌بندی آن را در اختیار ما قرار ندادند.

آرمان خالقی افزود: از چند روز آینده قطعی برق در واحدهای تولیدی آغاز می‌شود و واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ تحت شعاع این معضل قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های بزرگ جزو اهداف اصلی قطعی برق هستند، ادامه داد: وزارت نیرو این برنامه را در اختیار شرکت توزیع نیروی برق قرار داده است.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اعلام اینکه قرار است قطعی برق واحدها یک روز در هفته و برای حدود هشت ساعت باشد، گفت: به منظور جلوگیری از ضرر و زیان‌ها، باید به طور حتم قطعی برق صنایع با اعلام قبلی صورت بگیرد، زیرا سال گذشته شرکت‌های فولادی، سیمانی و معدنی خسارت سنگینی را تحت تاثیر چنین اتفاقی متحمل شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته قطعی برق باعث ایجاد آسیب به خطوط تولید و مواد اولیه شده بود، گفت: با توجه به چنین مسأله‌ای نباید قطعی برق به صورت غافلگیرانه انجام شود زیرا دستگاه‌ها و ماشین آلات با مشکل جدی مواجه می‌شوند.

به گفته خالقی، طبق قانون اگر قطعی برق بدون اطلاع قبلی باشد، شرکت ها اجازه شکایت خواهند داشت و می‌توانند طلب خسارت کنند.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه سال گذشته اعتراضات زیادی نسبت به قطعی‌های یکباره برق وجود داشت، گفت: این امر باعث شد تا پیگیری‌های مختلف از مراجع مختلف صورت گیرد تا این اتفاق دیگر برای امسال تکرار نشود.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده جدولی برای قطعی برق امسال واحدها تهیه شده و در اختیار کارخانجات قرار می‌گیرد.

خالقی تاکید کرد: با چنین اتفاقی شاهد کاهش خسارات وارده به دستگاه‌ها، ماشین آلات و مواد اولیه خواهیم بود اما کاهش تولید امری بدیهی است که واحدهای تولیدی هر سال در تابستان با این مساله مواجه هستند.

کد خبر 17610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =