جهش ۴۳ درصدی درآمد «فولاد» در اردیبهشت ماه۱۴۰۱

فولاد مبارکه اردیبهشت ماه امسال را با تولید ۷۳۵ هزار تن از محصولات خود و فروش ۸۷۷ هزار تن به پایان رساند. به این ترتیب درآمد فولاد از فروش محصولاتش در اردیبهشت ماه به ۱۷ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان رسید

به گزارش بیداربورس با پایان اردیبهشت ماه، شرکت‌های بورسی گزارشات ماهانه خود را روانه سامانه کدال کرده‌اند. یکی از این شرکت‌ها، فولاد مبارکه اصفهان بود که در این گزارش، به بررسی آن می‌پردازیم.

جهش درآمدی فولاد در اردیبهشت ماه

مجموع تولید فولاد مبارکه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، معادل ۷۳۵هزار تن بود و محصولات گرم این شرکت با تخصیص ۴۷۰هزار تن از آن به خود، در این زمینه پیشتاز شدند. همچنین ۱۲۴هزار تن از این تولید، مربوط به محصولات سرد تولیدی در فولاد مبارکه بود.

از سوی دیگر، فولاد مبارکه ۸۷۷هزار تن از محصولات خود را در دومین ماه امسال به فروش رساند که این مقدار نسبت به ماه گذشته، ۵۰درصد افزایش یافته است. به علاوه فروش اردیبهشت فولاد مبارکه در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، با افزایش ۱۴۰هزار تنی همراه شده است.

گفتنی است، محصولات گرم، سرد و پوشش دار، به ترتیب بیشترین سهم از فروش این ماه فولاد مبارکه اصفهان را به خود اختصاص دادند.

با رقم خوردن این حجم از فروش، درآمد فولاد مبارکه از این طریق در اردیبهشت ماه، با جهش ۴۳درصدی نسبت به فروردین ماه، به ۱۷هزار و ۳۶۰میلیارد تومان رسید. به علاوه، این مبلغ در مقایسه با اردیبهشت ۱۴۰۱ نیز با افزایش ۳۹درصدی همراه شده است.

محصولات گرم، ۹هزار و ۵۷۰میلیارد تومان از درآمد اردیبهشت ماه فولاد مبارکه را رقم زدند. همچنین درآمد کسب شده از فروش محصولات سرد به دو هزار و ۹۹۰میلیارد تومان و محصولات پوشش دار به ۹۸۰میلیارد تومان رسید. به علاوه، فولاد مبارکه از فروش سایر محصولاتش درآمد سه هزار و ۸۲۰میلیارد تومانی شناسایی کرد.

در گراف زیر، میزان تولید، فروش و درآمد عملیاتی فولاد مبارکه، در یک سال گذشته نمایش داده شده است.

نمودار

درخشش فولاد در میان هم‌گروهی‌ها

مقایسه بازده قیمتی «فولاد» در بازار سرمایه، با شاخص گروه فلزات اساسی و شاخص کل، از عملکرد قابل قبول این شرکت در این زمینه حکایت دارد. فولاد مبارکه در حالی در اردیبهشت ماه رشد قیمت ۳.۴درصدی را ثبت کرد که در همین مدت، شاخص کل ۴.۵درصد رشد کرد و فلزی‌ها به طور میانگین افزایش قیمت ۲.۲درصدی را شاهد بودند.

منبع: اقتصاد آنلاین
کد خبر 17614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =