سوت زنی منجر به افزایش اعتماد به بازار سرمایه می‌شود

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: سوت زنی تخلفات، منجر به اعتماد بخشی به بازار سرمایه می‌شود که می تواند با نظارت مردمی جلوی برخی از تخلفات و رانت را بگیرد.

به گزارش بیداربورس موسی غضنفر آبادی، با تاکید بر لزوم توجه افراد تازه وارد به بورس و سهامداران خرد به گزارش‌های کارشناسی متخصصان بازار سرمایه، اظهار داشت: مردم نباید املاک خود را بفروشند و سرمایه خود را وارد بورس کنند.

وی گفت: خرید سهام باید با بخشی از سرمایه فردی انجام گیرد که قابل استفاده در کسب و کار نیست، لذا آن را در بورس قرار می‌دهد تا دیگران بتوانند از سرمایه وی استفاده کرده و سودش به سهامدار برسد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: شرایط بورس در حال حاضر خوب است، برخی افرادی که با سرمایه مردم در بورس بازی می‌کردند، بازداشت و وضعیت کنترل شده است و این می‌تواند نوید بخش آن باشد که بازار بورس جایگاه و اعتبار خود را  ارتقا بخشد.

وی همچنین در مورد حمایت سازمان بورس و اوراق بهادار از گزارش‌های سوت زنی و رصد تخلفات از سوی مردم، گفت: طرح سوت‌ زنی در دستور کار کمیسیون قضایی قرار دارد؛ در این طرح تلاش داریم، اقدامات در چارچوب قانون انجام شود، یعنی نحوه گزارش تخلفات و فسادها و همچنین بررسی این گزارش و صحت مطالب مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس افزود: سوت زنی تخلفات، موضوع ساده‌ای نیست، چرا که ممکن است شغل افراد گزارش دهنده و یا جان آنها مورد خطر قرار گیرد و یا تهدیداتی متوجه مردم شود، همه این‌ها نیاز به قانون دارد، اما باید قانون جامع و کاملی داشته باشیم.

غضنفر آبادی خاطرنشان کرد: سوت زنی منجر به اعتماد بخشی می‌شود، یکی از بسترها بازار سرمایه است که می‌تواند با نظارت مردمی جلوی برخی از تخلفات و رانت‌ها را بگیرد.

کد خبر 17638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =