رشد حجم و ارزش معاملات در بورس کالای ایران

در هفته منتهی به ۱۳ خرداد ماه ۲ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۹۳۰ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۲۴ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالا دادوستد شد که نسبت به هفته ما قبل به ترتیب رشد ۲۳ و ۶۸ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

به گزارش بیدار بورس و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران؛ در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۲ میلیون و ۱۰۸ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۳۶ هزار و ۴۳۷ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۷۳۲ تن سیمان، ۱۳۰ هزار تن سنگ آهن، ۵۶۵ هزار و ۱۵ تن فولاد، ۵۵ هزار تن آهن اسفنجی، ۴۲ هزار و ۲۰ تن آلومینیوم، ۴ هزار و ۲۲۰ تن مس، یک هزار و ۷۹۰ تن روی، ۳۰ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۱۶ کیلوگرم شمش طلا دادوستد شد؛ همچنین ۳ تن زعفران نیز در تالار محصولات کشاورزی به فروش رسید.

در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۴۳۶ هزار و ۱۵۰ تن انواع کالا به ارزش ۸۰ هزار میلیارد ریال به دادوستد شد.

در این تالار ۹۱ هزار و ۱۳۶ تن مواد پلیمری، ۱۱۲ هزار و ۴۲۳ تن قیر، ۱۰۸ هزار تن لوب کات، ۶۵ هزار و ۸۰۰ تن وکیوم باتوم، ۳۸ هزار و ۷۶۴ تن مواد شیمیایی، ۱۵ هزار و ۲۷۰ تن گوگرد، ۴ هزار و ۷۷۹ تن روغن پایه و ۱۴۰ تن آرگون معامله شد؛ همچنین ۳۵ هزار و ۴۷۰ تن کالا نیز در بازار فرعی بورس کالا به فروش رسید.

کد خبر 17643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =