ارائه طرح توزیع محصولات لبنی با کالابرگ به دولت برای افزایش سرانه مصرف

رئیس انجمن صنایع لبنی از ارائه طرحی برای توزیع محصولات لبنی با کالابرگ به دولت خبر داد و گفت: در صورت تصویب، سرانه مصرف افزایش خواهد یافت.

به گزارش بیداربورس، میراسلام تیموری در نشست خبری به مناسبت روز جهانی شیر گفت: اصلاح یارانه‌ها برای محصولات لبنی در صورت عدم داشتن برنامه موجب کاهش مصرف می‌شود. به تازگی طرحی برای توزیع لبنیات با کالابرگ به دولت ارائه شد که در صورت تصویب، سرانه مصرف افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با احتساب سرانه مصرف ۹۰ کیلوگرم، هزینه شیر خانوار در ماه ۷۵ هزار تومان خواهد شد. بنابراین به دولت پیشنهاد شد تا معادل این میزان را کالا برگ محصولات لبنی به مردم بدهد تا اینگونه محصولات را خریداری کرده و سلامتی آن‌ها کمتر در معرض خطر قرار گیرد.

این فعال صنایع لبنی ادامه داد: مبالغ یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ تومانی اگر فقط برای جبران افزایش ۴ قلم کالا باشد بسیار مناسب و حتی بیشتر هم است. اما اصلاح ۴ قلم کالا موجب افزایش قیمت سایر کالاها هم شد. بنابراین برخی خانواده‌ها به دنبال خرید محصولات ضروری‌تر هستند و از خرید محصولات لبنی غافل می‌مانند در حالی که تأثیر این محصولات لبنی برای سلامتی بسیار مهم است.

تیموری توضیح داد: اگر دولت برنامه‌های مقابله‌ای با کاهش مصرف محصولات لبنی نداشته باشد پس از اصلاح یارانه‌ها در کوتاه‌مدت سرانه مصرف ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد. در روش قیمت‌گذاری به ازای هزینه تولید، امکان رقابت و بهره‌وری پایین می‌آید. دولت باید اجازه بدهد بازارهای صادراتی باز باشد تا تولیدکنندگان در مقایسه با شرکت‌های بزرگ دنیا ارزیابی کرده و بهره‌ور شوند. در شرایط فعلی نه شرکت‌ها می‌توانند بهره‌وری را اثبات کنند و نه دیگران می‌توانند کم بهره‌ور بودن این شرکت‌ها را نشان دهند.

کد خبر 17654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =