اوضاع بازار ارز پس از مداخله بانک مرکزی

بررسی وضعیت بازار ارز پس از ورود مستقیم بانک مرکزی حاکی از آن است که فروشندگان در بازار غیررسمی افزایش یافته و تقاضا برای ارز مسافرتی نیز در صرافی‌های رسمی این بازار بیشتر شده است.

به گزارش بیداربورس، بانک مرکزی از اواخر هفته گذشته به صورت مستقیم وارد بازار ارز شد و بدین منظور، زمان معاملات بازار متشکل ارز ایران از امروز (دوشنبه ۱۶ خرداد) تا پنجشنبه (۱۹ خرداد) تا ساعت ۱۸ افزایش یافت.

فعالان بازار ارز، این اقدام را در تعادل بازار ارز و افزایش فروشندگان در این بازار تاثیرگذار دانستند.

در این زمینه، مشاهدات میدانی از وضعیت امروز بازار ارز حاکی از آن است که فروشندگان ارز در بازار غیررسمی افزایش یافته است و به اذعان فعالان این بازار طی امروز بیشتر تقاضاها برای فروش ارز بوده است تا خرید ارز. البته، در مقابل برخی از صرافی‌ها که ارز مسافرتی به متقاضیان داده می‌شود، صف‌هایی برای دریافت ارز مسافرتی شکل گرفته است.

از نظر وضعیت قیمت‌ها نیز برخی از فعالان بازار ارز معتقدند که روند قیمت‌ها کاهشی خواهد بود و برخی دیگر می‌گویند، نمی‌توان با قطعیت از آینده بازار ارز و قیمت‌ها صحبت کرد.

این در حالی است که نرخ فروش دلار در صرافی‌ها تقریبا ۲۶ هزار تومان و در بازار غیررسمی نیز ۳۱ هزار تومان است. به عبارت دیگر، فاصله نرخ دلار در صرافی‌ها و بازار آزاد تقریبا به ۴ تا ۵ هزار تومان و در این محدوده در نوسان است.

کد خبر 17656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =