سایه سیاه قطعنامه شورای حکام بر بورس

اولین دلیل منفی شدن امروز بازارسرمایه، قطعنامه شورای حکام علیه ایران بود.  

الهه شهبازی تحلیل‌گر کارگزاری بورس، بیمه ایران در گفت‌وگو با بیداربورس در بررسی روند امروز بازارسرمایه بیان کرد: اولین دلیل منفی شدن امروز بازارسرمایه، قطعنامه شورای حکام علیه ایران بود.  

او در تشریح وضعیت این روزهای بازارسرمایه گفت: شاخص توانست کانال یک میلیون و ۵۸۰ هزار واحدی را شکست بدهد و وارد کانال یک میلیون ۶۰۰ هزار واحدی شود اما تنها یکی دو روز در این کانال ماند و سپس وارد فاز اصلاحی شد.
وی ادامه داد: محدوده مقاومتی بعدی شاخص کل یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد بود که شکسته شد و به نظر میرسد روند اصلاحی تا کانال یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد ادامه خواهد داشت.  
 

*رونداصلاحی بازار ادامه دارد
شهبازی در خصوص پیشبینی آینده بورس بیان کرد: در روزهای آینده شاهد ادامه روند اصلاحی بازار خواهیم بود، در گروه پالایشی‌ها شپنا و شتران حمایت خود را از دست داده و شتران امروز سطح حمایتی خود را نیز شکست.  
این کارشناس ادامه داد: اگر در روز معاملاتی آینده شتران برنگردد شاهد اصلاح ۸ تا ۱۰ درصدی این سهم خواهیم بود.  
 

*سرنوشت بورس در دستان خودرویی‌ها 
به عقیده او وضعیت بازار سرمایه به گروه خودرویی‌ها گره خورده و امروز سایپا در محدوده ۱۸۰ تومان و ایرانخودرو در محدوده ۲۰۰ تومان در سطح حمایتی قرار داشتند.  
وی خبرهای ضد و نقیض و دخالت دولت در بحث بلوک را عامل ترساندن بازار دانست و گفت: به عقیده من بحث بلوک خساپا و خودرو به مشکل خاصی برنخواهد خورد و و در این خصوص مذاکراتی هم صورت گرفته است اما خبرهای ضدونقیض شرایط را متشنج می‌کنند.  
شهبازی با امیدواری از سبزپوشی خودرویی‌ها در بازار فردا تاکید کرد: اگر این اتفاق رخ ندهد شرایط بازار برای برگشت از کانال یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد سخت خواهد شد.
 

*بورس مقصد پول‌های سرگردان؟
تحلیلگر کارگزاری بورس، بیمه ایران در پاسخ به این سوال که مالیات‌ستانی از اشخاص حقیقی در صورت تصویب چه تاثیری بر بازار سرمایه خواهد داشت، اظهار کرد: با اعمال این مالیات پول‌های کلان افراد حقیقی با خروج از بانک‌ها راهی بازار سرمایه خواهند شد.  
 

*سودآوری همیشگی پتروشیمی‌ها در میان مدت
وی در خصوص صنایع پرپتانسیل گفت: گزارش خوب پتروشیمی‌ها در سهم‌هایی از جمله شغدیر و شبصیر نشان از پرپتانسیل بودن آن‌ها و هچنین گزارشات تاپیکو گویای افزایش سرمایه در این نماد است.  
به گفته او پتروشیمی‌ها در میان مدت همواره سودآور بوده‌اند و می‌شود روی آن‌ها حساب باز کرد.  
شهبازی در پایان گفت: صنعت مواد غذایی در گام آخر اصلاح قرار دارد و در روزهای آتی سودآور خواهد بود.

کد خبر 17661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =