خوش بینی صندوق جهانی پول از آینده گرانی‌ها در ایران

صندوق بین‌المللی پول ، پیش بینی کرد میانگین گرانی ۳۲٫۳ و ۶۰ درصدی قیمت های مصرف کننده در ایران و ترکیه طی سال آینده کاهش یابد !

به گزارش بیداربورس صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش از وضعیت اقتصادی ایران اعلام کرد: میانگین افزایش قیمت‌های مصرف کننده ۳۲٫۳ درصد بوده و پیش بینی می شود در سال آینده میلادی و ۲۰۲۷ به ترتیب به ۲۷٫۵ و ۲۵ درصد کاهش یابد.

براساس این گزارش، سرعت تولید ناخالص داخلی ایران هم که در سال جاری با افزایش سه درصدی همراه شده در سال آینده کم خواهد شد و به دو درصد می‌رسد.

نرخ بیکاری هم در حالی سال گذشته ۹٫۲ درصد بود که پیش‌بینی تغییرات این متغیر در گزارش صندوق بین‌المللی پول به دلیل تفاوت شروع و پایان سال مالی در ایران و چند کشور ذکر نشد.

در این گزارش اقتصاد دیگر کشورهای منطقه نیز پیش‌بینی و اعلام شد در ترکیه افزایش قیمت مصرف کننده در سال جاری حدود ۶۰ درصد بوده که سال آینده به ۳۷ درصد کاهش می یابد. همچنین تولید ناخالص داخلی واقعی ترکیه افزایشی خواهد بود و از ۲٫۷ به ۳ درصد در سال بعد می‌رسد.

عربستان نیز به عنوان یکی از صادر کنندگان اصلی نفت در سال جاری ۷٫۶ درصد افزایش تولید ناخالص داخلی داشت اما این افزایش در سال آینده تنها ۳٫۶ درصد پیش‌بینی شد.

کد خبر 17691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =