سهام بانکی و خودرویی بخریم؟

بر اساس تحلیل کارشناسان به نظر می‌رسد بورس فردا در نیمه اول معاملات روند کم رمقی داشته باشد و در نیمه دوم به تعادل برسد. تحت چنین شرایطی سهامداران می‌توانند با رعایت حد ضرر و دوری از خرید هیجانی بازدهی مناسبی از معاملات خود کسب کنند.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادآنلاین معاملات بورس در چهارمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۱۵هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۹۴۱واحد و ۱۵واحد افت داشتند. به طور کلی پنج میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۴۷۵میلیارد تومان پول توسط حقوقی‌ها به بازار وارد شد.

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز هم معاملات کم رونقی را به ثبت رساند اما در مقایسه با روزهای گذشته بازار متعادل‌تر و با فشار کمتری همراه شد.

وی ادامه داد: از میان ۷۰۶نماد معاملاتی در بورس امروز ۸۳نماد با صف فروش و ۷۴نماد با صف خرید همراه شدند. کماکان بازار به تعادل نیاز دارد و ارزش معاملات بسیار کم بازار نیز گویای کم رمق بودن معاملات است.

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: در معاملات امروز ۳۵۶نماد معاملاتی با زیان همراه شدند و ارزش صفوف فروش به حدود ۲۴۲میلیارد تومان رسید. در صورتی که ۲۳۹نماد معاملاتی که در بازه مثبت معامله شدند و ارزش معاملات ۷۴نمادی که به صف خرید نشستند به حدود ۳۱۶میلیارد تومان رسید.

وی افزود: این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که عرضه اولیه‌ها همچنان با رونق همراه هستند. از طرفی دیگر حدود ۴۷۵میلیارد تومان پول از بازار امروز خارج شد در حالی که صندوق‌های درآمد ثابت با ورود پول همراه شدند.

این کارشناس گفت: بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سیمان، آهک و گچ» و «سایر محصولات کانی غیرفلزی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

وی تحلیل تکنیکالی از شاخص کل و شاخص هم وزن ارائه نمود و گفت: در حال حاضر شاخص کل خط تعادلی خود را شکسته و محدوده یک میلیون و ۴۸۰هزار واحد ناحیه مهمی برای تعیین رفتار بازار در آینده است.

111

این کارشناس به تحلیل وضعیت شاخص هم وزن پرداخت و گفت: شاخص هم وزن نیز محدوده ۴۱۳هزار واحد را پیشروی خود دارد که محدوده مهمی برای ادامه مسیر بازار است.

222

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: به نظر می‌رسد بورس فردا در نیمه اول معاملات روند کم رمقی داشته باشد و در نیمه دوم به تعادل برسد. تحت چنین شرایطی سهامداران می‌توانند با رعایت حد ضرر و دوری از خرید هیجانی بازدهی مناسبی از معاملات خود کسب کنند.

مریدسادات در پایان خاطر نشان کرد: صنایع نیز بانکی‌ها و خودرویی‌ها می‌توانند در سودآوری پیشتاز باشند.

کد خبر 17709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =