مزایایی که صندوق‌های طلا دارند

نقد شوندگی، روان بودن معاملات و ­کارمزد پایین معاملات از جمله مزایای صندوق‌های سرمایه گذاری طلا هستند.

به گزارش بیداربورس به نقل از خبرگزاری صداوسیما، همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه درباره صندوق‌های سرمایه گذاری طلا در بورس کالا گفت: این صندوق‌ها در سپرده کالایی سکه طلا سرمایه گذاری می‌کنند که مزیت‌هایی در مقایسه با خرید فیزیکی سکه دارد.

وی افزود: روان بودن معامله، هزینه پایین معاملات از جمله این مزیت هاست، در حالی که خرید سکه فیزیکی هزینه معامله بالایی دارد و ممکن است حتی در مقاطعی صاحب این کالا نتوانید آن را در بازار به فروش برساند.

این کارشناس اضافه کرد: خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری طلا مشکلات مربوط به نگه داری فیزیکی سکه یا طلا و حمل و نقل و مشکل ایمنی آن را ندارد.

همایون دارابی همچنین با بیان اینکه سپرده‌های کالایی از جمله اوراق جدیدی هستند که در اقتصاد ایران مطرح شده اند، گفت: بر اساس این ابزار ، تولید کننده یا دارنده کالا ، کالای خود را به یک انبار رسمی مورد تایید بورس کالا می‌سپارد و گواهی سپردن جنس را دریافت می‌کند‏، در این حالت کالای فیزیکی موجود در انبار به صورت کاغذی در می‌آید و قابل معامله است.

دارابی ، گواهی‌های سکه بهارآزادی را نمونه شناخته شده از این سپرده‌های کالایی برشمرد و افزود: افرادی که سکه بهار آزادی دارند این گواهی‌ها را به خزانه‌های اعلام شده در نزد برخی از بانک‌ها می‌سپارند و بعد گواهی به کد معاملاتی آن‌ها وارد می‌شود و می‌توانند آن را در معاملات روزانه بورس کالا مورد داد و ستد قرار دهند.

کد خبر 17712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =