تجارت غیرنفتی دولت سیزدهم ۸۴ میلیارد دلاری شد

سخنگوی گمرک گفت: تجارت خارجی غیرنفتی کشور در ۹ماهه عملکرد دولت سیزدهم با ۱۲۷میلیون تن کالا به حدود ۸۴ میلیارد دلار رسید.

به گزارش بیدار بورس، "سید روح اله لطیفی" در خصوص کارنامه تجارت خارجی کشور در دولت سیزدهم (از اول شهریور۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱) اظهار داشت: از اول شهریور سال ۱۴۰۰و استقرار دولت سیزدهم تا پایان اردیبهشت امسال تجارت غیر نفتی کشور  به ۱۲۶میلیون و ۸۷۷هزار تن کالا و به  ۸۳میلیارد و ۹۷۱میلیون دلار رسیده  که نسبت به مدت مشابه در دولت دوازدهم ۸درصد در وزن  و ۳۶درصد در ارزش افزایش داشته است.

وی افزود:سهم صادرات ۹ماهه در دولت سیزدهم از مجموع تجارت ۱۲۷میلیون تنی،   ۹۴میلیون و ۳۱۵هزار تن کالا به ارزش ۳۹میلیارد و ۴۷۴ میلیون دلار بوده  که نسبت به مدت مشابه ۳درصد در وزن و ۳۱درصد در ارزش رشد داشته است.

لطیفی در خصوص میزان  واردات در دولت سیزدهم گفت: میزان واردات در ۹ ماه اخیر  ۳۲میلیون و ۵۶۲هزار تن کالا بود که  عمده آن  کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و نهاده های تولید بودند که  ارزش این میزان کالای وارده ۴۴میلیارد و ۴۹۷میلیون دلار بود  که نسبت به مدت مشابه در دولت دوازدهم ۲۹درصد در وزن و ۴۱درصد در ارزش با رشد همراه بوده است.

کد خبر 17716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =