۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
رنج بازار از کمبود نقدینگی  

 در پایان معاملات امروز(چهارشنبه، هجدهم خردادماه) شاخص کل بورس پس از رشد چهار هزار و ۹۱۴ واحدی در ارتفاع میلیون و ۵۲۰ هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش حدود ۰٫۵ درصدی مواجه شد.  

به گزارش بیدار بورس،  بازارسرمایه آخرین روز هفته‌ را در حالی به پایان رساند که توانست بیش از چهار هزار واحد رشد کند.  
بورس هفته گذشته را در شرایطی پشت سر گذاشت که اخباری از جمله احتمال افزایش نرخ بهره بانکی، قطع‌نامه شورای حکام و تعلیق عرضه خودرو در بورس کالا  تنش‌های زیادی در بازار ایجاد کرد.  
در دو روز اخیر با افزایش قیمت دلار روند بورس نیز کمی افزایشی شد و توانست این هفته را با رنگ سبز به پایان برساند هر چند که چالش بزرگ بازار یعنی کم حجم بودن معاملات هنوز پابرجا است.  
 
از معاملات امروز چه خبر؟                                                                               

شاخص کل بورس امروز با ۴۹۱۲ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۲۳۳۵ واحد افزایش یافت و رقم ۴۲۱ هزار و ۴۰۱ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۱۲۸ هزار معامله به ارزش ۶۰ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال انجام شد.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، ملی صنایع مس ایران، پلی‌-پروپیلن جم-جم پیلن، مبین انرژی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

صدرنشین ورود پول هوشمند 
 در این پست علاوه بر نگاهی به بازار امروز، مروری هم بر سهم "سپاها" که امروز صدرنشین ورود پول هوشمند بود، می‌اندازیم.          

رنج بازار از کمبود نقدینگی  

                                                                                                              

کد خبر 17758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =