فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش می دهد

اقتصاددانان آمریکایی انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن جاری نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد.

به گزارش بیداربورس، اقتصاددانان آمریکایی انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن جاری نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد، در حالی که معامله گران فقط دنبال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره هستند.

آمارهای تورمی منتشر شده در روز جمعه که فراتر از حد انتظار بود، منجر به افزایش بازده اسناد خزانه به بالاترین سطح در چند سال اخیر شد و همچنین باعث صاف شدن یا معکوس شدن منحنی بازده سررسیدهای مختلف اوراق خزانه آمریکا شد.

بازده اوراق قرضه ۵ ساله به بالاترین سطح خود در بیش از یک دهه گذشته رسید و برای اولین بار در یک ماه گذشته از همتایان ۳۰ ساله خود پیشی گرفت، که به برخی از سرمایه گذاران نشان می‌دهد که انقباض پولی بانک مرکزی ممکن است منجر شود. بر اساس گزارش آژانس بلومبرگ، به رکود اقتصادی رسیده است.

اقتصاددانان بارکلیز به رهبری جاناتان میلر در یادداشتی تحقیقاتی اظهار داشتند: "فدرال رزرو در حال حاضر دلیل خوبی برای غافلگیری بازارها و افزایش شدید نرخ بهره در ماه ژوئن دارد. ما درک می‌کنیم که ممکن است به زودی و احتمالاً در ژوئن یا جولای باشد.

افزایش انتظارات نرخ بهره به دنبال اعلام گزارش "وزارت کار" است که نشان می‌دهد شتاب افزایش شاخص قیمت مصرف کننده به بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته، علیرغم تردید ناظران فدرال رزرو مبنی بر اینکه جروم پاول، رئیس جمهور آمریکا چنین اقدامی را اتخاذ کرده است. گام.

آنیتا مارکوفسکا و توماس سیمونز، اقتصاددانان جفریز، در یادداشتی پژوهشی گفتند که داده‌های تورم روز جمعه «تغییر دهنده بازی است که فدرال رزرو را مجبور می‌کند تا سرعت انقباض پولی را تسریع بخشد».

کد خبر 17880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =