مالیات بر عایدی نسخه نهایی رشد فعالیت‌های مولد اقتصای

در صورتی که طرح مالیات برعایدی سرمایه به خوبی اجرا شود، یک مدل مالیاتی استاندارد و موثر را در کشور پیاده‌سازی می‌شود.

به گزارش بیدار بورس، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در رابطه با تاثیرات مثبت طرح مالیات برعایدی سرمای، گفت: مالیات برعایدی سرمایه یک مالیات استاندارد بین المللی است که تمام کشورها از آن برای جلوگیری از سوداگری‌های غیر مولد استفاده می‌کنند. سرمایه از این طریق به طرف سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های مولد اقتصای هدایت می‌شود. به این معنا، جای اینکه مردم دنبال خرید و فروش کالاهایی روند که هیچ نفعی برای اقتصاد ندارد و سوداگری به حساب می‌آید، کار تولید را در اولویت قرار می‌دهند.

علیرضا شهبازی در این خصوص افزود: طرح مالیات برعایدی سرمایه امتحان خود را در دنیا پس داده، بنابراین در صورتی که به خوبی اجرا شود و در حین اجرا به مشکل برنخورد، یک مدل مالیاتی استاندارد و موثر در کشور پیاده می‌شود.

سرمایه‌های غیر مولد باید وارد چرخه اقتصادی کشور شود

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در راستای تصمیمات و قوانینی که ظرف دو سال گذشته در رابطه با اصلاح ساختار مالیاتی انجام شده، اقدامات خوبی صورت داده است گفت: مجموع نظام، دولت، قوای مقننه، مجریه و قضائیه در مورد مالیات باید در مردم اعتماد ایجاد کنند زیرا اعتماد در این زمینه وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مردم بدانند که با آنها صادقانه برخورد شده و عملکرد درست وجود داشته است به این نحو که مالیات از افرادی که باید مالیات پرداخت کنند اخذ می‌شود دوباره اعتماد به مردم بازمی‌گردد.

وی گفت: نحوه ارتباط و اعتماد بین مودیان مالیاتی و مسئولان سازمان امور مالیاتی بسیار مهم است. قوانین در این حوزه باید کاملا اجرا شود. متاسفانه به دلیل عدم مطلوبیت در اجرای قوانین اعتماد از مردم سلب شده و برخی قصد دارند از هر راهی برای دور زدن قانون و فرار سوء استفاده کنند.

به گفته این نماینده مجلس؛ باید به نحوی عمل کرد تا مودیان مالیاتی با رعایت قوانین، مالیات خود را پرداخت کنند و عملکرد آنها در طول سالیان کاملا بررسی شود.

شهبازی گفت: برخی بی اعتمادی‌ها باعث شده تا مردم سرمایه‌های خود را به ارز و طلا و سکه تبدیل کرده و در منزل نگهداری کنند در صورتی که با جلب اعتماد مردم می‌توان سرمایه‌های غیر مولد را وارد چرخه اقتصادی کشور کرد.

کد خبر 17885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =