کدام صنایع برای سرمایه گذاری مناسب هستند؟

بر اساس تحلیل کارشناسان بورس فردا نیز متعادل معامله شود و با افزایش حجم و ارزش معاملات این روند صعودی ادامه خواهد یافت. در میان صنایع نیز شیمیایی ‌ها، فلزی ‌ها، دارویی‌ ها و سیمانی‌ ها برای سرمایه ‌گذاری وضعیت مناسب‌ تری دارند.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادآنلاین معاملات بورس در اولین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد ۱۴هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۳۲هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس به ترتیب ۱۵۵۵واحد و ۹۲واحد رشد داشتند. به طور کلی حدود هفت میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد.

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز معاملات متعادلی را رقم زد و وضعیت خوبی داشت. این وضعیت در حالی رقم خورد که بسیاری از سهام بازار در کف قیمتی خود قرار دارند و در این محدوده قیمتی خریداران بسیاری برای سهام وجود دارد. در معاملات امروز شیمیایی‌ها در سودآوری پیشتاز بودند و فرآورده‌های نفتی نیز عملکرد خوبی را به ثبت رساندند.

وی تحلیل تکنیکالی از شاخص کل و شاخص هم وزن ارائه نمود و گفت: در حال حاضر شاخص کل در ادامه روند حرکتی خود حمایت محدوده یک میلیون و ۴۸۰هزار واحد تا یک میلیون و ۴۹۰هزار واحد و شاخص هم وزن نیز محدوده حمایتی ۴۱۶هزار واحد را پیشروی خود دارد.

این کارشناس افزود: بر اساس نمودار پایین، شاخص کل روند نزولی خود را شکسته و از محدوده حمایتی خود بازگشته است.

WhatsApp Image 2022-06-12 at 3.15.44 PM

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: ۶۲درصد از کل نمادهای معامله شده در بورس امروز در بازه معاملاتی مثبت معامله شدند و نهایتا ۶۷نماد با صف خرید و ۵۶نماد با صف فروش معاملات خود را به پایان رساندند.

وی به تحلیل وضعیت شاخص هم وزن پرداخت و گفت: در حال حاضر شاخص هم وزن نیز به محدوده مقاومتی خود نزدیک شده اما کف سازی خوبی داشته است.  

WhatsApp Image 2022-06-12 at 3.15.44 PM (1)

مریدسادات در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد بورس فردا نیز متعادل معامله شود و با افزایش حجم و ارزش معاملات این روند صعودی ادامه خواهد یافت. در میان صنایع نیز شیمیایی‌ها، فلزی‌ها، دارویی‌ها و سیمانی‌ها برای سرمایه‌گذاری وضعیت مناسب‌تری دارند.

کد خبر 17899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =