یارانه معیشتی برای یک گروه فعلا قابل برداشت نیست

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه یارانه افراد متقاضی بازنگری به حذف یارانه معیشتی هنوز مسدود است، گفت: فهرست ۲.۵ میلیون نفری متقاضیان جدید به وزارت رفاه ارسال شد.

به گزارش بیداربورس،  سیده طیبه حسینی در مورد اینکه یارانه کمک‌معیشتی مرحله دوم از دیروز قابل برداشت شد، آیا یارانه افراد متقاضی بازنگری هم قابل برداشت شده است، گفت: فعلا یارانه کسانی که در اردیبهشت ماه حذف شده و تقاضای خود برای برقراری مجدد یارانه معیشتی را در سامانه حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه ثبت کرده‌اند، هنوز قابل برداشت نشده است.

وی در مورد اینکه یارانه معیشتی خانوارهای متقاضی بازنگری چه زمانی قابل برداشت می‌شود، گفت: تا بررسی نهایی وزارت رفاه نهایی نشود، مسدودی از یارانه افراد متقاضی بازنگری رفع نمی‌شود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد اینکه چه زمانی بررسی وزارت رفاه به سازمان هدفمندی ابلاغ می‌شود، گفت: طبق مذاکراتی که شده و همچنین براساس دستور رئیس‌جمهور که باید ظرف یک‌ماه افراد متقاضی بازنگری تعیین تکلیف شوند، امیدوارم بررسی وزارت رفاه به زودی انجام و به ما ابلاغ شود.

وی تأکید کرد: هنوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه بررسی‌های خود را برای متقاضیان بازنگری یارانه کمک معیشتی ارائه نکرده است.

وی در مورد اینکه وزیر رفاه اعلام کرده یک فهرست ۳ میلیون نفری ویک فهرست بیش از یک‌میلیون نفری و در مجموع بیش از ۴ میلیون نفر به یازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شده است، گفت: ما براساس همان لیست، یارانه کمک معیشتی را به دستور رئیس‌جمهور برای این افراد واریز کردیم، اما فعلا مسدود است و باید بعد از بررسی وزارت رفاه این مسدودی رفع شود.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مورد اینکه بررسی اعتراض برای بعد خانوار و اطلاعات اقتصادی خانوار در کجا باید انجام شود، گفت: کسی که یارانه‌اش حذف شده است، اسم او در لیست مسدودی قرار می‌گیرد و او نمی‌تواند در دفاتر پلیس + ۱۰ ثبت‌نام کند و باید از طریق سامانه حمایتی وزارت رفاه هم بعد خانوار و هم اطلاعات اقتصادی خانوار بررسی شود.

به گفته حسینی، براساس بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ به سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده است که باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام افراد جدید و جامانده یارانه را انجام دهد و در این تبصره گفته شده است، شناسایی و دهک‌بندی خانوارها و شناسایی خانوارهای پردرآمد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود و بعد از آن اعلام کرده است، نسبت به حذف یارانه افراد پردرآمد باید اقدام شود، اما شناسایی و دهک‌بندی افراد باید توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود.

حسینی گفت: سرپرستان خانوار می‌توانند در سامانه حمایتی وزارت رفاه ثبت‌نام کنند. پرونده آنها باید در پایگاه وزارت رفاه بررسی شود و بعد از آن در صورت داشتن شرایط، یارانه آنها برقرار می‌شود و این شرایط ناشی از بعد خانوار از قبیل اضافه شدن فرزند یا تأهل فرزند و یا هر اتفاق دیگری که در خانواده می‌افتد و همچنین اطلاعات اقتصادی خانوار خواهد بود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه در مورد اینکه وزارت رفاه می‌گوید که لیستی که سازمان هدفمندی ارائه کرده، دارای اطلاعات تکرار است، گفت: ما با وزارت رفاه صحبت می‌کنیم و در این زمینه یک فهرست ۲.۵ میلیون نفری از افرادی که تاکنون یارانه نگرفته‌اند و یا قبل از سال ۱۴۰۱ یارانه نمی‌گرفتند، اما اکنون متقاضی دریافت یارانه هستند، در سامانه my.gov.ir ثبت‌نام کرده که این فهرست را برای بررسی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کرده‌ایم.

حسینی این نکته را هم گفت که در این فهرست تعداد محدودی افراد تکراری وجود داشت که مثلاً هم پدر خانواده و هم مادر خانواده نام فرزند را ذکر کرده بود که این لیست هم اصلاح شد و لیست جدیدی در بعدازظهر شنبه ۲۱ خرداد به وزارت رفاه اعلام شد.

حسینی در مورد فرزندان مجرد که متقاضی تشکیل خانواده جدید یارانه‌ای هستند، گفت: مجردانی که قبلاً نمی‌گرفتند می‌توانند، به عنوان یک خانوار جدید تک‌نفره ثبت‌نام کنند، اما مجردی که با خانواده یارانه می‌گرفت، فقط از طریق ازدواج می‌تواند از خانواده قبلی خود جدا شود و دستورالعمل فعلاً این گونه است.

وی تأکید کرد: اطلاعات تکمیلی به روزرسانی شده از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها در روز شنبه ۲۱ خرداد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است و ما منتظر بررسی آنها و ا علام نتیجه برای رفع مسدودی یارانه افراد هستیم.

کد خبر 17901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =